A történelem néz rád

2018. 06. 04.

Turisták ritkán járnak Wolfsburgban, de ha véletlenül arra vetődne valaki, vagy mondjuk a közeli Hannoverben lenne dolga, érdemes átugrani és megnézni a Volkswagen csoport autómúzeumát Autostadt ZeitHaust. Van itt minden, amitől könny szökik az autóimádók szemébe – az 1930-as Cadillactól az egymás mellé állított Chevrolet Corvetten és Trabant 601-en át a Lamborghini Countachig.

1937volkswagen-v30-prototype_v.jpg

A legelső Volkswagenek egyike is látható, az 1937-es Type 60 V30 prototípus. Ebből az előre nyíló, úgynevezett „öngyilkos” ajtóval ellátott kísérleti modellből harminc készült, és ezek együttesen 2,9 millió kilométert tettek meg.

volkswagen-type-3-and-type-4_v.jpg

A Bogár a hatvanas évek végére – népszerűsége ellenére – kezdett lemaradni a versenytársakhoz képest, úgyhogy a VW feltette a kérdést: merre tovább?

Mert a franciák igen erősek voltak a fronthajtású kocsik piacán, a Volkswagennek meg nem volt olyan modellje, ami alkalmas lett volna arra, hogy újabb vevőket hódítson meg. Ezért 1968 és 1974 között jött a nem túl sikeres Type 3 and Type 4, amelyeket bizalmas barátaik csak úgy emlegettek, hogy 411 és 412. Jóllehet az utóbbi fényévekkel volt jobb, mint a szintén 412-es Moszkvics, nagyon látszott, hogy a léghűtéses farmotornak nincs jövője. Csodáljuk hát meg ezt a két fura autót, mert ezek voltak az utolsó léghűtéses farosok.

1970-volkswagen-k70-lamborghini-countach-lp400_v.jpg

A K70 volt az első „modern” Volkswagen, hiszen folyadékhűtéses orrmotorja az első kerekeket hajtotta. De ezt a kocsit nem Wolfsburgban fejlesztették: az NSU mérnökeinek szüleménye, ezért is hasonlít a nem sokkal később piacra került Audihoz.

A Volkswagenwerk AG szervezésében ugyanis 1969-ben egyesült az Auto Union GmbH és a neckarsulmi NSU Motorenwerke AG. Az új vállalat az Audi NSU Auto Union AG nevet kapta. Az Audi és NSU a legkülönfélébb motorokat és hajtásrendszereket felvonultató, széles modellpalettája nyomán 1971-ben új reklámszlogen született, amely egyfajta küldetésfilozófiaként a mai napig kíséri a márkát: „A haladás technikája“.Ennek szellemében mutatkozott be 1972-ben az Audi 80 első generációja (B1-sorozat), amely számos műszaki újdonságával tűnt ki vetélytársai közül. Az első nemzedék modelljeiből összesen több mint egymillió darab készült.

1990-golf-country_v.jpg

Miután a K70 is hamar eltűnt a piacról, 1974-ben berobbant a Golf, és szinte azonnal átvette a Bogár helyét a kultuszautók galériájában. A Golfot azóta is fejlesztgetik, de mindig ügyelnek arra, hogy a generációváltáskor ne tegyenek nagy lépést, vagyis a Golf maradjon az, ami: Golf.

Ám egyszer, 1990-ben megjelent az emelt kasznis, összkerekes Golf Country, ami az ötödik ajtaján viselte a pótkerekét (195/60 R15).A kocsi messze megelőzte a korát: nem volt még olyan, hogy SUV, se kicsi, se nagy, viszont a Golf Country olyan vidékjáró autó volt, amely elfért a szűk erdei utakon, ugyanakkor az autópályán se jött zavarba. Mivel megelőzte korát, két év alatt csak 7735 készült belőle. Köszöntsük tisztelettel, ha arra járunk.

A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2813995802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (8) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (53) Audi e-tron (6) Audi Q3 (5) autó (22) autóimport (6) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (21) benzines autó (5) benzinmotor (5) biztonság (6) biztosítás (11) biztosítás autóra (6) BMW (7) Bogár (14) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (8) cikk (18) cikkek (624) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Das WeltAuto (106) dízel (13) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (39) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Ford (15) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (5) gumiabroncs (13) gumicsere (6) gyorshajtás (8) hasznalt (6) használtautó (140) Használtautó (12) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (6) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (235) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (211) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (178) koronavírus (19) közlekedés (5) legjobb autó (5) lízing (6) márkakereskedés (10) márkaszerviz (15) megbízható használt autó (5) Mercedes (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (6) NAV (12) Németország (5) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (6) Octavia (7) Opel (12) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (11) Porsche (18) Porsche Hungaria (10) SEAT (26) Skoda (54) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (6) Skoda Octavia (10) Skoda Superb (6) SUV (25) suv autó (7) Suzuki (8) személyautó (6) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) teszt (5) törésteszt (12) Toyota (5) Transporter (8) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (5) videok (32) Volkswagen (109) Volkswagen-csoport (26) Volkswagen Golf (7) VW (5) Címkefelhő