Villanyautóval versenyez a VW a Pikes Peaken

2018. 06. 08.

vw_i_d_r_pikes_peak_v.jpg

Colorado Springs fölött őrködik a Pikes Peak, az amerikai autó- és motorsport szent hegye, ahova minden benzingőzös ember életében legalább egyszer elzarándokol. Ha versenyezni nem is, de nézőként mindenképpen. Ide készül a Volkswagen elektromos autója a 96. nyári napfordulós versenyre.

Idén június 24-én lesz a Pikes Peak International Hill Climb Race Day, és egy verseny történetében nagyon is szép, hogy eddig 95-ször száguldottak föl az autók a 2682 méteren lévő rajttól a 4302 méter magasságban lévő célig. Legtöbbünk odafönn nemigen szaladgálna a ritka levegőben, ami persze nem kis feladatot jelent a belsőégésű motoroknak.

A Volkswagen azonban nem törődik az oxigénszegény levegővel, mert erre a versenyre épített 680 lóerős elektromos kocsival, az I.D. R Pikes Peak modellel vág neki a hegynek. Az volt a mérnökök feladata, hogy megtalálják a legjobb teljesítmény/tömegarányt. Ez a két tényező egy hagyományos belső égésű motoros versenyautóban is lényeges, de egy olyan elektromos versenyautóban, mint az I.D. R Pikes Peak még fontosabb. A szabály egyszerű: minél nagyobb a teljesítmény, annál nagyobb akkumulátor kell az autóba. Azonban szinte minden egyes gramm nemkívánatos ballaszt, főleg egy hegyi versenyen.

A szénbázisú műanyag-kevlár karosszéria és a gondos számítógépes alkatrész-tervezés révén a kocsi sofőrrel együtt alig nyom többet egy tonnánál. Sokkal könnyebb, mint a Pikes Peak történelmének eddigi rekorder elektromos versenyautói. A relatíve alacsony teljesítmény lehetővé teszi, hogy az I.D. R Pikes Peak akkumulátora akkora legyen, hogy közvetlenül a sofőr mellé és mögé lehessen elhelyezni, ezzel biztosítva a tökéletes súlyeloszlást.

A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5614040004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (6) ABS (5) ADAC (6) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (13) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (72) Audi A3 (6) Audi A3 Sportback (7) Audi e-tron (9) Audi Q3 (7) autó (23) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (10) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (6) autó biztosítás (5) baleset (29) benzines autó (6) benzinmotor (6) biztonság (8) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (9) Bogár (16) Bridgestone (6) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (712) családi autó (9) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) CUPRA (5) Cupra (5) Das WeltAuto (117) dízel (14) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (10) elektromos (7) elektromos Audi (6) elektromos autó (56) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (10) Euro NCAP (7) Ford (21) Frank György (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (14) Goodyear (5) gumi (10) gumiabroncs (16) gumicsere (8) gumiteszt (6) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (10) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (153) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (8) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (10) használtpiac (5) használt autó (137) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (256) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (257) Hyundai (5) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (6) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) KIA (5) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (7) kisszines (199) kombi (9) koronavírus (29) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (5) közúti halálos baleset (6) legjobb autó (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (9) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (10) Michelin (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (9) motorkerékpár (5) NAV (12) NCAP teszt (5) Németország (7) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (5) Octavia (9) Opel (18) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (22) Porsche (28) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (6) Renault (6) rendőrség (7) SEAT (41) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (75) Skoda Auto (11) Skoda Fabia (5) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (20) Skoda Superb (11) sportautó (7) SUV (40) suv autó (7) Suzuki (12) személyautó (13) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (7) szerviz (5) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (10) teszt (6) törésteszt (13) Toyota (10) Transporter (9) TSI (10) tudta (9) újautó (27) új autó (13) új modell (5) versenyautó (10) versenysport (7) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (142) Volkswagen-csoport (39) Volkswagen Golf (21) Volkswagen ID.3 (8) Volkswagen Passat (6) Volkswagen Polo (7) Volkswagen Tiguan (5) VW (6) What car? (9) WLTP (7) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása