Egy „elfogadnám” autó: Škoda Sunroq
Sajnos nem a cseh márka sorozatgyártásra érett új modelljét láthatjuk a mellékelt fotón, hanem azt a tanulmányt, amit a Škoda szakmunkásképző intézetének tanulói dobtak össze nyolc hónap alatt.
A 23 diák azzal kezdte a munkát, hogy a Sunroq alapjául szolgáló Karoq fedelét leemelték, majd megerősítették a maradék karosszériát, hiszen a tető már nem segített a merevítésben. A kocsi kabrióvá alakításához mind a négy ajtó módosítására volt szükség, hiszen eltávolították a B-oszlopokat, aminek következtében a biztonsági öveket közvetlenül az első üléseken keresztül kellett átvezetni.Ezután a csapat teljes újratervezte a kocsi lenyitható hátsó részét, új ajtóborítást dolgozott ki, majd a módosított első és hátsó lökhárítókkal tették teljessé változtatások sorát.
A Sunroqot 1,5 TSI benzinmotor hajtja. A vezérlésben és a kipufogó rendszeren alkalmazott módosítások révén nemcsak szebb lett a kocsi hangja, mint a donoré, hanem a közvetlen befecskendezéses motor 150 helyett 163 lóerős lett, maximálisforgatónyomatéka pedig eléri a 279 newtonmétert. Ezáltal a Sunroq végsebessége 195 kilométer, és 8,6 másodperc alatt gyorsul százra. A sportos külső érdekében a tanulmányautót 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal látták el, valamint az Octavia RS-től kölcsönzött lengéscsillapítókkal, a karosszériát pedig 50 milliméterrel lejjebb süllyesztették. A 2 638 milliméteres tengelytáv változatlan maradt, akárcsak a gépkocsi hossza (4 382 milliméter) és szélessége (1 811 milliméter), míg a Sunroq magassága 1480 milliméter lett.
A bíborvörös fényezés a Skoda Sunroqnak magabiztos karaktert kölcsönöz, miközben az utastérben a fehér és piros bőrborítás tökéletesen összhangban van a kabrió egyéniségével. A diákok nagy figyelmet szenteltek az apró részleteknek, és elsősorban a fényhatásokra összpontosítottak. Az autóban LED-ek adják a háttér-világítást, valamint az ajtókilincsek és a sárvédő ívek megvilágítását. Az első és a hátsó lökhárítóban, valamint az ajtókban lévő lámpák diszkrét Škoda logót vetítenek a talajra, ami akkor is megjelenik, ha a csomagtartót kinyitják.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.