Túl van a csúcson a használt autó import?
A Datahouse adatai szerint 2018 első félévében minden eddiginél több gépkocsi cserélt gazdát határon belül, 374 266 autót vettek másodkézből magánszemélyek és kereskedők, míg külföldről a tavalyi azonos időszakban regisztrált 73 478-cal szemben 79 103 jármű érkezett Magyarországra. A hazai átírások és az import esetében is csökkent az emelkedés mértéke, utóbbinál pedig már bizonyos hónapokban stagnálás látható a tavalyi év hasonló időszakához képest.
„Sok tényező befolyásolja a használt autó piacot. Ilyen a forint-euró árfolyam, vagy például az év elején bevezetett, külföldről érkező kocsikra vonatkozó, kötelező eredetiségvizsgálat. Előbbi megnehezíti a használtimportot, az utóbbi viszont a piac tisztulását segíti elő, ami a vásárlók, és a megbízható, szabályosan játszó kereskedők számára is kedvező” – elemezte az elmúlt időszakot Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója, aki szerint a statisztikák és a piaci viszonyok alapján nem igazán várható az import további növekedés a tavalyi évhez képest. A hazai piacon azonban töretlenül, ám valamivel visszafogottabb lendülettel emelkedhet tovább az adás-vételek száma.
A statisztikai adatok azt mutatják, hogy az első félévben ugyan a hazai használtautó átírások száma13,6 százalékkal, 374 266-ra emelkedett, ám a Datahouse gyorsjelentése arra is kitér, hogy a tavalyi június végéig még 25,4 százalékos volt a piac élénkülése.
A használt import kedvenc modelljei
I.- VI. hó, Forrás: Datahouse
1 |
OPEL ASTRA |
2911 |
2 |
FORD FOCUS |
2908 |
3 |
VOLKSWAGEN GOLF |
2683 |
4 |
VW PASSAT |
2487 |
5 |
BMW SERIES 3 |
2193 |
6 |
AUDI A4 |
1820 |
7 |
OPEL ZAFIRA |
1590 |
8 |
OPEL CORSA |
1338 |
9 |
OPEL MERIVA |
1227 |
10 |
MAZDA MAZDA6 |
1089 |
11 |
AUDI A6 |
1055 |
12 |
MERCEDES A-CLASS |
1049 |
13 |
VOLKSWAGEN POLO |
1008 |
14 |
HONDA JAZZ |
993 |
15 |
AUDI A3 |
977 |
16 |
FORD MONDEO |
970 |
17 |
HONDA CIVIC |
962 |
18 |
MAZDA MAZDA3 |
954 |
19 |
TOYOTA PRIUS |
949 |
20 |
BMW SERIES 5 |
940 |
Lassult ugyanakkor a külföldről behozott autók piacának növekedése: már csak 7,7 százalékkal több, összesen 79103 importált használt gépkocsit helyeztek forgalomba hazánkban az első hat hónap során. Érdekesség, hogy májusban és júniusban csupán 1 százalék körüli növekményt mutatott az import, márciusban pedig a múlt év márciusában regisztráltnál 4,7 százalékkal kevesebb, mindössze 12 713 külföldi eredetű kocsi kapott magyar rendszámot. A behozott autók 60 százaléka azonban ezúttal is idősebb volt10 évesnél.Amint azt már megírtuk, a 2007-es 10,3 évről 2017 végére 14,1 évre emelkedett a magyar személyautó állomány átlagos kora. A KSH adataiból azonban az is kiderül, hogy mindössze három márka átlagos kora nem érte el a tíz évet december végén. A rekorder a Dacia 6 évvel, majd a KIA és a Hyundai következett 7,8, illetve 9,6 éves átlaggal.
A friss kimutatásokhoz visszatérve: a hazai autócseréknél a népszerűségi listát június végéig az Opel vezette a Suzuki és a Volkswagen előtt, míg az import esetében a Volkswagen, Opel, Ford hármas áll az élen. De a forgalomba helyezések listája érdekességeket is tartalmaz. Fél év alatt 15 használt Ferrari, 20 Maserati, 22 Cadillac, és 25 Tesla gazdagította a magyar autóállományt, nem is beszélve a 4-4 Rolls-Royce, Aston Martin és Fisker megjelenéséről. Ha már a kuriózumoknál tartunk, jött egy McLaren is, valamint 3 Lamborghini és szintén 3 Volga.
A használt import kedvenc márkái
I.- VI. hó, Forrás: Datahouse
1 |
VOLKSWAGEN |
9478 |
2 |
OPEL |
8556 |
3 |
FORD |
7686 |
4 |
TOYOTA |
5071 |
5 |
BMW |
5017 |
6 |
AUDI |
4860 |
7 |
MERCEDES |
4646 |
8 |
MAZDA |
3506 |
9 |
RENAULT |
3243 |
10 |
HONDA |
2752 |
11 |
PEUGEOT |
2631 |
12 |
HYUNDAI |
2236 |
13 |
CITROEN |
2234 |
14 |
FIAT |
2019 |
15 |
KIA |
1693 |
16 |
SKODA |
1605 |
17 |
NISSAN |
1483 |
18 |
MITSUBISHI |
1316 |
19 |
VOLVO |
1304 |
20 |
SEAT |
1199 |
A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.