Győrben készül az Audi e-tron motorja
A Volkswagen-csoport nem játszik kicsiben, ha új technológia meghonosításától van szó. Ezt igazolta a márka első elektromos versenyautója, a Volkswagen I.D. R Pikes Peak pályacsúcsa is. Most meg arról jött hír, hogy megkezdődött az elektromos Audi motorok sorozatgyártása Győrben.
„Győr az elektromos meghajtások központi gyártó telephelye lesz, és így az Audi Hungaria az elektromos motorok gyártásával teljesen új területre lép” – mondta Peter Kössler, az AUDI AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja a szimbolikus gyártásindítás alkalmával. Az Audi Hungaria első elektromos járműhajtásai az Audi e-tron számára készülnek. Ez az első tisztán elektromos Audi-modell, mely az Audi brüsszeli gyártó telephelyén készül majd.
A győri elektromos motor számos újdonságot nyújt. Az állórész esetében – ami az e-motor egyik fő eleme – az a cél, hogy a vékony rézhuzalból a lehető legtöbbet tekercseljék rá a nyers darabra. Minél szorosabb a tekercselés, annál hatékonyabb a teljesítmény-leadás. Az elektromos motor további főkomponensei, például a teljesítményelektronika, a hajtómű és az erőt a kerekeknek átadó két féltengely. Az Audi Hungaria munkatársai két különböző típusú hajtást gyártanak az Audi e-tron számára, mivel a quattro tradíció értelmében az első és a hátsó tengely egyaránt hajtott.
Az e-motorok gyártásához szükséges berendezéseket és gyártószigeteket a vállalat egy év leforgása alatt telepítette. Az aktuális napi kapacitás mintegy 400 elektromos meghajtás gyártását teszi lehetővé, ami fokozatosan növelhető. A 8500 négyzetméteres szerelőcsarnokban jelenleg mintegy száz munkatárs dolgozik, de év végéig számuk meghaladja a 130-at. A termelés egy műszakos munkarendben folyik, az üzemegység azonban hamarosan átáll három műszakos munkavégzésre.
A gyártóberendezések, robotok, valamint a csavarozó és mérőállomások rögzített pozíciókban helyezkednek el, azonban nem lineáris szalag köti össze őket. Ehelyett moduláris rendszerben, úgynevezett gyártószigeteken készülnek az erőforrások. Bár az összeszerelés sorrendje előre meghatározott, a moduláris kialakításnak köszönhetően a munkalépések közötti utak elágazhatnak, és a gyártási folyamatban több mozgásteret tesznek lehetővé. A munkaállomásokhoz a munkadarabokat vezető nélküli szállító rendszerek juttatják el, egy intelligens IT-rendszer irányításával.
Az Audi Hungaria a gyártóberendezésekkel párhuzamosan a műszaki fejlesztésterületén három e-motor vizsgálópadot is telepített a tartós terhelés tesztelésére.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.