Gyári kémfotókon a Škoda Scala
Még sosem történt meg, hogy egy márka nyilvánosságra hozza a még álcázott új modelljéről készült fotókat. Másrészt az is érdekes, hogy a Scala nem volt látható a Párizsi Autószalonon, noha piaci bevezetése már 2019 első felére várható. Az viszont biztos, hogy a Scala a Párizsban is kiállított Vision RS tanulmány köpenyéből bújt elő.
Döbbenetes, hogy Mlada Boleslav már megint megmutatja, hogyan kell fél literes edénybe egy litert tölteni. Itt van legújabb példának a kompakt méretei ellenéreaz alsó-középkategóriában igencsak tágasnak számító térkínálattal érkező Scala.A 4362 milliméter hosszú, 1793 milliméter széles és 1471 magas kocsi beltere versenyre kelhet az Octaviáéval. A térdmagasságban mérhető lábtér 73 milliméter (Octavia: 73), könyökmagasságban a szélesség hátul 1425 (Octavia: 1449), a hátsó fejtér pedig 982 milliméter (Octavia: 980 milliméter). A 2649 milliméteres tengelytávú Scala csomagtere 467 literes, de a hátsó ülés lehajtásával akár 1410 literig is bővíthető.
Ajtónyitás mobiltelefonnal
Modern megjelenéséhez illően a Scala a legújabb digitális technikákkal érkezik. A Škoda Connect mobil online szolgáltatásainak köszönhetően a vezető és az utasok akár mobiltelefonjukról is be-, illetve kireteszelhetik a jármű ajtóit, valamint akár vezeték nélkül (over the air) is frissíthetik az infotainment-rendszer vagy a navigációs térkép szoftvereit – így emiatt a szervizt nem szükséges felkeresniük. A Scala az első Škoda, amely állandó internetkapcsolatotkínál. A beépített eSIM-kártya LTE-adatkapcsolattal nagysebességű internetelérést tesz lehetővé, így nem szükséges további SIM-kártya vagy okostelefonos tethering-kapcsolat. Az eSIM már alapkivitelben támogatja a vészhívás (Emergency Call) és a proaktív szolgáltatás (Proactive Service) funkciókat.
A rugalmasan konfigurálható, extrafelszerelésként rendelhető Virtual Cockpit műszeregység 10,25 hüvelykes képátlójú, vagyis a kompakt kategória legnagyobb kijelző-felületével készül. Az infotainment-rendszerek képernyőinek átlója egészen 9,2 hüvelykig terjed, ami ugyancsak a legjobb e piaci szegmensben.
Egy év múlva gázüzemű motor is lesz
Kezdetben a Scala három benzin- és egy dízelüzemű erőforrással lesz kapható, amelyek mindegyike megfelel az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A későbbiekben, 2019 folyamán egy környezetkímélő földgázüzemű (CNG) motor is megjelenik a kínálati palettán. Mindegyik motor közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, és egyaránt rendelkeznek Start-Stop, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerrel.
A 70 kilowattos (95 LE) 1.0 TSI benzinmotor ötfokozatú kéziváltót kapott, míg a 85 kW (115 LE) teljesítményű 1.0 TSI alapkivitelben hatfokozatú kézi váltó, vagy kívánságra hétfokozatú DSG-váltómű dolgozik. A modell nagyobbik benzinmotorja a négyhengeres, 150 lóerős 1.5 TSI, ami alapból szintén hatfokozatú manuális, míg kívánságra hétfokozatú DSG-sebességváltóval rendelhető. Mindegyik benzines erőforrás részecskeszűrővel készül.
A négyhengeres 1.6 TDI 85 kW (115 LE) teljesítményt és 250 newtonméter forgatónyomatékot küld a főtengelyre, az AdBlue-befecskendezés és az SCR-katalizátor, valamint a dízel részecskeszűrő egyaránt az alapkivitel része. E motor szintén megfelel az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A takarékos dízelaggregát szériafelszereltségében hatfokozatú manuális, míg extraként hétfokozatú DSG-sebességváltóval lesz kapható. A leginkább környezetkímélő a földgázüzemű (CNG), háromhengeres 1.0 G-TEC lesz, de miután kifogyott a földgáz, a motor benzinnel is üzemeltethető. A CNG-erőforrás legújabb változatának teljesítménye 66 kW (90 LE), az erőátvitelt pedig kizárólag hatfokozatú kézi sebességváltó biztosítja.
Már az alapkivitelű futóművet is különösen biztonságos és agilis menettulajdonságok jellemzik, de még több egyéni beállítási lehetőséget és sportosságot kínál az extrafelszerelésként rendelhető új sportfutómű (Sport Chassis Preset), amely két különböző hangolást is kínál. Egyrészt 15 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, másrészt normál üzemmódja mellett a szeleppel állítható lengéscsillapítók segítségével egy keményebb karakterisztikájú sportüzemmód is rendelkezésre áll. Az eredmény a vezetés sportosabb élménye és még intenzívebb kapcsolat az úttestfelülettel. A két beállítás közötti váltás a menetprofil-választás (Driving Mode Select) menüjéből vezérelhető.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.