Öreg autó – vén autó

2018. 11. 12.

oreg_auto.jpg

Szeptember végéig 120 005 külföldről hozott személyautó kapott magyar rendszámot, és ezek közül 72 130 készült 2009 előtt. Lukács Pál, a kecskeméti Neumann János Egyetem járműtechnológia tanszékének vezetője blogunknak többek között elmondta, miért nem nagy üzlet az ilyen korú autók megvásárlása, és azt is, milyen országokban készült alkatrészeket nem tanácsos megvenni.

Németország 40 millió darabos személygépkocsi állományából évente mintegy 2,5 millió használt autót visznek ki az országból. A fő célállomás 400-500 ezer darabbal Lengyelország, de Magyarország is a nagy felvásárlók közé tartozik.

Egy Németországból érkező 10-12 éves autó általában jobb állapotban van, mint egy első alkalommal hazánkban forgalomba helyezett kocsi. Megkíméltebb, mert ott jobbak a szervizelési szokások, és lényegesen jobbak az utak. Azonban a tervezett eladás előtti utolsó egy-két szervizt már ki szokták hagyni, úgyhogy annyira mégsem jó a kép.

Ráadásul a mai járműveket nem a millió kilométeres futásteljesítményre tervezik, még a dízeleket sem, úgyhogy egy félmillió kilométert futott dízel autó üzemanyag ellátó rendszere, illetve a motor egyes elemei cserére, felújításra szorulnak. Az a vevő, aki nagyon kedvező áron megvesz egy - szinte mindig pörgetett kilométerórájú - nyugat-európai autót, egyszer csak az üzemanyag ellátó rendszer felújításának költségeivel szembesül, ami 500 ezertől 1,2 millió forintig terjedhet.

Mit is vettünk egy tizenéves autóval?

Egy szóban kifejezve: gondokat. Az öreg autók fogyasztása nyilván magasabb, mint a maiaké a motor avultsága és kopottsága miatt. És ha javítani kell, nagyon nem mindegy, hogy milyen műhelyben, milyen szerelővel, milyen technológiával és milyen alkatrésszel javítják azt az autót. Mindezektől függ a jármű műszaki állapota.

A szürke és fekete zónában dolgozó szervizek szerelői nyilván nem kapják meg azt a továbbképzést, amit a márkaszervizesek, ugyanakkor meglehetősen „rugalmasok” a felhasznált alkatrészek eredetét illetően.

Lukács Pál szerint vannak olyan gyártó országok, amelyekből nem tanácsos megvenni az ott készült alkatrészeket. Kína, Tajvan, Argentína, Brazília, Törökország az, ahol általában a szellemi tulajdonjog védelmet nem szokták tiszteletben tartani. „Ezek a tipikus copy-országok, ahol szemrebbenés nélkül másolják le az alkatrészeket, sőt rányomják a CE (Conformity of Europe) jelölést is” – mondta a szakember, rámutatva, ha ilyen országból érkezik az alkatész, vélhetően hamisított, és kérdéses a minősége.

A kispénzű autós számára a legkedvezőbb megoldás lehet, ha olyan bontóból vásárol, ahol megfelelő szakértelemmel rendelkeznek. Kevesen tudják, hogy bontott alkatrészt csak műbizonylattal lehet értékesíteni, ami után a bontósnak egy év garanciát kell biztosítani. Azonban sok bontóban számlát sem nagyon adnak, nemhogy műbizonylatot, tehát, ha a bontott alkatrész meghibásodik, még a pénzünket sem kapjuk vissza.

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2514356713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (8) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (85) Audi A1 (5) Audi A3 (8) Audi A3 Sportback (9) Audi A4 (8) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (32) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) bírság (5) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (15) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (10) cikk (18) cikkek (772) Continental (6) családi autó (11) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (125) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (5) elektromos (8) elektromos Audi (6) elektromos autó (65) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) FIAT (5) Ford (28) Frank György (9) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (12) halálos közlekedési baleset (12) hasznalt (6) Használtautó (14) használtautó (158) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (139) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (5) hasznos (267) hibrid (9) hibridautó (5) hibrid autó (6) hirek (291) Honda (5) Hyundai (8) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (9) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (10) kisszines (215) kombi (11) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (37) közlekedés (6) közlekedési baleset (10) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (7) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (6) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (12) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (13) MGE (7) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (10) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (11) Opel (22) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (28) Porsche (31) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (14) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (47) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (6) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (91) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (6) Skoda Enyaq iV (6) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (28) Skoda Superb (15) sportautó (7) SUV (46) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) TSI (11) tudta (9) újautó (30) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (162) Volkswagen-csoport (49) Volkswagen Golf (27) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (11) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (9) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (8) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (13) WLTP (9) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása