SEAT mérnökök az északi sarkkörön

2018. 12. 21.

seat_engineers-in-the-arctic-circle_001_m.jpg

Norvégia, Svédország és Finnország legészakibb része, a Lappföld évtizedek óta az autógyárak kedvenc teszt-területe. Természetes, hogy még az Ibériai félszigeten készülő SEAT modelleket is felviszik a sarkkör fölötti vidékre, hogy a legextrémebb körülmények között próbálják ki, mennyire megbízhatóak az egyes részegységek.

Gonzalo Giménez, a SEAT fékek és aktív biztonsági rendszerek területéért felelős vezetője minden évben akár 10 hetet is távol tölt otthonától, hogy fagyos körülmények között tesztelje a spanyol márka modelljeit. Hozzá hasonlóan évente 150 szakember és mérnök indul a svédországi Lappföldre, ahol közel 60 különféle tesztet hajtanak végre, miközben összesen 30 ezer kilométeren hajtják az autókat, többnyire mínusz 20-25 fokos hidegben.

seat_engineers-in-the-arctic-circle_003_m.jpg

Így zajlik egy autóteszt a sarkkörön

Reggel hét órakor Gonzalo Giménez megnézi az időjárás előrejelzést abban a reményben, hogy délfelé kisüt a nap, ha már a hőmérséklet 25 fokkal a fagypont alatt. Itt minden évben akár 90 autó is megküzdhet a hóval, jéggel és az extrém hőmérséklettel.

A teszt helyszíne egy befagyott tó, ahol a nap első tesztje az ESC menetstabilizáló rendszer különböző fokozatokban történő használata, majd teljes kikapcsolása. Ha a jármű elhagyja az utat, biztosítani kívánják, hogy a rendszer nem hagyja össze-vissza pörögni a kerekeket, így az autó biztonságosan visszatérhet az útra.

Van azonban egy 200 méter hosszú pálya is. A kocsi jobb oldali kerekei jégen, a baloldaliak száraz aszfalton futnak. Az északi országok útjain a felemás tapadási helyzet jelentős és mindennapi probléma, ezért Gonzalo többször is megteszi oda és vissza az utat, egyszerre fékezve mindkét felületen. Így történik az ABS rendszer tökéletesítése, amely a vezetőt segíti az autó stabilitásának megtartásában.

seat_engineers-in-the-arctic-circle_005_m.jpg

A mérnökök 60 különböző tesztet is elvégeznek lappföldi tartózkodásuk során azzal a céllal, hogy mielőtt az ügyfelek birtokba veszik járművüket, garantálhassák: minden rendszer tökéletesen működik a legnagyobb fagyban is.

Később, nyáron újraindulnak a tesztek, mégpedig a világ minden részén: a Technikai Központ mérnökei a sivatagos térségeket veszik célba három hétre. Az év során mind az öt kontinensre ellátogatnak, hogy tanulmányautóikat mindenféle időjárási tényező mellett és minden típusú talajon próbára tegyék. Ennek eredményeként a SEAT ügyfelei biztosak lehetnek benne, hogy bármilyen úton, akármilyen helyzetben biztonságosan haladhatnak autójukkal.

 A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2514500636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (7) ABS (5) ADAC (6) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (13) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (79) Audi A3 (6) Audi A3 Sportback (8) Audi A4 (7) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (7) Audi Q8 (5) autó (25) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (10) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (8) autó biztosítás (5) baleset (29) benzines autó (6) benzinmotor (7) biztonság (10) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (11) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (733) Continental (6) családi autó (10) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (5) Das WeltAuto (120) Datahouse (5) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) e-tron (10) Egyesült Államok (5) elektromos (7) elektromos Audi (6) elektromos autó (56) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (12) Euro NCAP (8) Ford (24) Frank György (7) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (156) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (11) használtpiac (5) használt autó (138) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (259) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (271) Hyundai (7) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (7) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (8) kisszines (203) kombi (10) koronavírus (33) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (6) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (11) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (12) MGE (6) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (13) NCAP teszt (5) Németország (7) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (7) Octavia (9) Opel (20) Peugeot (5) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (24) Porsche (29) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (6) Renault (7) rendőrség (7) rendszám (5) sávtartó asszisztens (5) SEAT (44) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (79) Skoda Auto (11) Skoda Fabia (5) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (23) Skoda Superb (12) sportautó (7) SUV (43) suv autó (7) Suzuki (13) személyautó (14) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (7) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (10) Tesla (5) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (12) Transporter (10) TSI (10) tudta (9) újautó (29) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (150) Volkswagen-csoport (43) Volkswagen Golf (23) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (9) Volkswagen Passat (7) Volkswagen Polo (7) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (6) Volkswagen Transporter (5) VW (7) What car? (9) WLTP (7) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása