Így használd a kocsi lámpáit a ködben
Októberben van a „látni és látszani” hónap, aztán ha vége a kampánynak, bármi lehet. A ködös időben sok meglepetés éri az autósokat.
Manapság egyre több az olyan LED-lámpás kocsi az utakon, amelynek elülső ködlámpa-helyzetjelzője annyira erős, hogy ha közelről belenéz az ember, kiég a retinája. Aztán ha egy ilyen megelőz, azt látjuk, hogy hátul sem a helyzetjelző, sem a ködlámpa nem világít. Így a kocsi hamar eltűnik szem elől, mint szürke szamár a ködben. De mi lesz, ha egy még gyorsabb autó követi, és egyszer csak utoléri?
Sajnos egyre több olyan kocsit látunk az utakon, amelynek vezetője – úgy látszik –, nem tudja, hogy hátulról semmi sem védi egy ráfutástól, miközben az elülső LED-sor egy kilométerről is látszik.
A korosabb használt autóknál igen gyakori hiba a homályos fényszóróburkolat. Az évek és a különféle behatások miatt az egykor tökéletesen átlátszó felület annyira homályossá válik, hogy kérdéses, mit lát a vezető, ha éjszaka, pláne ködben hosszú útra indul. Ilyenkor azt szokta mondani a tulaj, hogy túl drága egy új fényszóró, pedig van megoldás: a márkaszervizekben prímán fel tudják polírozni a felületet, és akkor már az autó nem csak látszani fog, hanem a vezetője látni is.
A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.