Egyre erősebb kocsikat vesznek a németek és a svájciak

2019. 02. 18.

porsche-911.jpg

Miközben dúl a vita, hogy a német autópályákon korlátozzák-e a sebességhatárt, a németek évről-évre erősebb autókat vásárolnak. 

Továbbra sem várható általános sebességkorlátozás a németországi autópályákon a szövetségi kormány szóvivőjének nyilatkozata szerint. Steffen Seibert kijelentette, hogy a kormány nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését. Mint mondta, természetesen a közlekedésben is csökkenteni kell az éghajlatváltozást erősítő gázok kibocsátását, de léteznek erre „intelligensebb” megoldások, mint a sebességkorlátozás – írta az MTI. Tudományos kutatások kimutatták, hogy a sebességkorlátozás az autópályákon „igen kevéssé” járul hozzá az éghajlatvédelmi célok eléréséhez – idézte a távirati iroda Stephan Gabriel Haufét, a környezetvédelmi minisztérium szóvivőjét.

Közben a német kormány felkérésére a független szakértői testület, a Nationale Plattform Zukunft der Mobilität (NPM) nemcsak 130 kilométerben maximálná az autópályákon a maximális sebességet, hanem sajtójelentések szerint javasolni fogja az elektromos meghajtású járművek beszerzésének további ösztönzését, és a dízel üzemanyag árára rakódó adó emelését. Pedig a JATO Dynamics adatai szerint az elmúlt évben így is 2001 óta a legkevesebb dízelmotoros személyautót helyezték forgalomba az EU-ban, bár Írországban, Portugáliában és Olaszországban még mindig több mint 50 százalékos részesedéssel uralják a piacot.

dizelatok_regisztracioja.jpg

A sebességkorlátozás azonban nem tűnik hasznos megoldásnak, ha a törvényalkotók ezzel kisebb teljesítményű gépkocsik vásárlására kívánják szoktatni a fogyasztókat. Nézzük csak a számokat.

Tavaly Németországban 1,2 százalékkal, vagyis 1,8 lőerővel 153 lőerőre emelkedett a forgalomba helyezett új személykocsik átlagos teljesítménye. A dízelmotoros modellek 168, míg a benzinesek 146 lóerősek voltak. Ezzel szemben – állapította meg a duisburgi egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut – Svájcban tavaly már 170 lóerő volt az új autók átlagos teljesítménye, pedig ott aztán igen komolyan veszik a sebességkorlátozást.

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr10014611142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (9) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (17) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (88) Audi A1 (5) Audi A3 (8) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (9) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (11) autó biztosítás (5) baleset (36) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (8) bírság (6) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (16) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (11) cikk (18) cikkek (791) Continental (6) crossover (5) családi autó (12) csalás (7) csúszós út (8) csúszós utak (5) CUPRA (5) Cupra (5) Dacia (6) Das WeltAuto (127) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (8) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (6) elektromos (11) elektromos Audi (6) elektromos autó (71) elektromos autózás (13) elektromos motor (12) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) FIAT (5) Ford (28) Frank György (10) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (12) gyorsulás (5) halálos baleset (13) halálos közlekedési baleset (13) hasznalt (6) Használtautó (14) használtautó (158) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (141) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (5) hasznos (271) hibrid (12) hibridautó (7) hibrid autó (6) hirek (301) Honda (5) Hyundai (8) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) károsanyag-kibocsátás (5) karosszéria (7) KIA (10) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (10) kisszines (220) kombi (12) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (38) közlekedés (6) közlekedési baleset (11) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (8) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (8) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (12) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (13) MGE (7) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (11) motorkerékpár (5) Multivan (6) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (11) nepper (10) Nürburgring (7) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (12) Opel (23) összkerékhajtás (5) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (32) Porsche (32) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (17) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (47) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (6) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (99) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (8) Skoda Enyaq iV (8) Skoda Fabia (8) Skoda Kamiq (8) Skoda Kodiaq (5) Skoda Octavia (33) Skoda Superb (16) sportautó (10) SUV (50) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (9) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) Travel Assist (5) TSI (11) tudta (9) újautó (30) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) vadbaleset (6) versenyautó (10) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (169) Volkswagen-csoport (54) Volkswagen Golf (29) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (12) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (10) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (8) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) Volvo (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (15) WLTP (14) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása