Elektromos Škoda tanulmányok
Különleges év az idei a Škoda történetében: a 124 éves cég ugyanis belép az eMobility korszakba. Az elkövetkező négy évben a vállalat mintegy kétmilliárd eurót fektet be az alternatív hajtóművekbe és az új mobilitási szolgáltatásokba és tíz elektromos modellt vezet be 2022 végéig.
A tervezett fejlesztések egyik előfutára a Vision iV tanulmány, a Škoda első teljesen elektromos modellje, amely a Volkswagen csoport MEB moduláris elektromos platformjára épül, és sportos, aerodinamikus karosszériát, valamint a cseh márkára hagyományosan jellemző tágas belső teret kínál.
A 22 hüvelykes kerekek vizuálisan kiemelik és hangsúlyozzák a jármű dinamikus formáját. A szemet gyönyörködtető részletek közé tartoznak a „hűtőrács” függőleges lécében lévő megvilágított üvegelemek és a hagyományos külső tükrök helyett cápauszonyokra emlékeztető kamerák.
A Vision iV összkerékhajtású, mivel az első és a hátsó tengelyen is van egy-egy elektromos motor. A jármű alsó részébe helyezték a WLTP ciklusnak megfelelően akár 500 kilométeres hatótávolságot biztosító sík lítium-ion akkumulátort. Az autó építésekor alkalmazott innovatív technológiák nagyobb biztonságot és kényelmet nyújtanak. Az okostelefonok például közvetlenül integrálhatók a jármű információs és szórakoztató rendszerébe, és digitális kulcsként is használhatók a jármű nyitásához.
A kocsiban már nincs hagyományos középkonzol, viszont a formatervezők a két első ülés között alakítottak ki helyet két mobiltelefon számára, amelyek vezeték nélkül csatlakozhatnak az infotainment- és kezelési rendszerhez; a készülékek emellett induktív úton tölthetők.
A középen szabadon álló, nagyméretű monitor szinte lebegni látszik a műszerfal felett, előtte az érintőképernyőt kezelő kéz számára kiformált támaszfelület húzódik. Új tervezésű a kétküllős kormánykerék is, amelyen a megszokott Škoda-embléma helyett a márka nevét olvashatjuk.
A bicikli gyártásban is otthonosan mozog a Škoda
Talán kevesen tudják, de a Škoda kerékpárokat is gyárt, arról nem is beszélve, hogy 124 évvel ezelőtt Václav Laurin és Václav Klement kerékpár gyártással kezdte a Škoda történetét. Így tehát nem idegen a márkától a Klement, ez az elektromos robogó.
A 4 kilowattos elektromos hátsókerék-motor révén a kerékpár elérheti a 45 km/h sebességet, és a vázba integrált két akkumulátor révén akár 60 kilométert is megtehet egy töltéssel. Keskenysége révén a szokásos kerékpárutakon is elfér, nagy kerekei pedig az apró kerekű robogóknál alkalmasabbá teszik a rosszminőségű aszfalton való közlekedésre.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.