85 éves a Škoda Popular
Éppen 85 éve, 1934 márciusában mutatkozott be a Škoda 418 Popular, és ezzel kezdetét vette a modell különféle változatainak két évtizedes diadalmenete. A képünkön látható morcosképű 418-as a belépő modell volt, de már független felfüggesztéssel látták el, és 903 köbcentis, négyhengeres, 18 lóerős motorjával akkoriban igen takarékosnak számított: száz kilométerenként csak hét liter fogyasztott.
Számos legendás Škoda-kocsi született harmincas években. Ilyen volt az 1934-1937 között gyártott kétajtós Popular is, amely 11 ezer kilométert tett meg Prágától Kalkuttáig. Onnan hajó szállította vissza Olaszországba, majd Jugoszlávián és Ausztrián át, összesen 15 ezer kilométer megtéve ért haza. Nomen est omen: igen népszerű modellnek számított a maga korában.
Az első igazi népautó, a Škoda 420 Popular modell volt, amit aztán limitált szériás modellek egész sora követett. A Popular Sport Monte Carlo – szintén limitált szériás változat – a kifejezetten az 1936-os Monte Carlo Rallyra készített autóra épült. Nem is csoda, hogy hamar népszerű lett, hiszen 1936 januárjában a Škoda nem mindennapi motorsport sikert ért el: második lett a Monte Carlo Rallyn az 1500 köbcentinél kisebb lökettérfogatú autók kategóriájában.
A vállalat a sikert kihasználva dobta piacra a képünkön látható, jövőbemutatóan áramvonalas modellt Popular Sport Monte Carlo néven. Az 1385 köbcentis, 36 lóerős, 4,2 méter hosszú, 1,5 méter széles és 1,37 méter magas, 960 kilós kocsi maximális sebessége 110 kilométer volt, a lassulásról pedig hatékony hidraulikus fékrendszer gondoskodott. A kocsi alapára 28 500 korona volt. Azt ugyan nehéz lenne kiszámítani, ma mennyit ér a vételár, de a sima roadster kivitelű egyliteres 22 lóerős Popular 18 700 koronába került.
A Popular gyártását megszakította a második világháború, de a modellcsaládból így is 21 ezer készült, ebből 250 a háború után, a gyártás 1946-os leállításáig.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.