Hét legendás Audi a Techno Classica-n
Több mint 200 ezren látogattak el Essenbe, a hagyományos Techno Classica idei kiállítására, ahol számos klasszikus autót, motort lehetett szemügyre venni, így többek között az Audi Tradition által felvonultatott modelleket is. A négykarikás márka az 1949-es DKW Schnellastertől kezdve az 1978-as Audi 100 Avant GLS-ig összesen hét járműkincsét mutatta be a közönségnek április 10-14. között.
Mint minden évben, most is eljött az a pillanat, amikor a klasszikus autók, motorok szerelmesei felkerekedhettek, és egyetlen helyen találkozhattak egykori kedvenceikkel. A Techno Classica kiállítást 1989 óta rendezik meg minden tavasszal, s a rendezvény sikerét jelzi, hogy idén már több mint 200 ezer látogató tekintette meg a csaknem 1500 kiállító járműveit Essenben április 10-14. között.
Óriási volt az érdeklődés az Audi Tradition standjánál, ahol „A világegyetem csodái – a Schnellastertől az Avantig” jelmondattal várták a vendégeket. A márka hét, kincsnek számító járművét vonultatta fel a világ legnagyobb klasszikus autókat felvonultató kiállításán, s ezúttal a kombi modelleket helyezte középpontba.
A kiállítás már csak azért is különleges volt az ingolstadti üzem számára, mert éppen Essenben ünnepelte alapításának 70. évfordulóját, melynek tiszteletére elhozta első, 1949-ből származó modelljeit is, a DKW Schnellastert és a DKW RT 125 W motorkerékpárt.
A II. világháború végén úgy tűnt, véget ér az Auto Union egyesülésének története, mivel a szovjet megszálló erők által ellenőrzött területen kisajátították a vállalatot, sőt még a chemnitzi Cégjegyzékből is törölték 1948-ban. Végül mégis megmenekült, és az Egyesült Államok fennhatósága alá tartozó térségben folytatódott a jövője. Az 1949-ben újjáalapított cég végül Ingolstadtban talált új otthonára – az Auto Union GmbH-ból pedig húsz évvel később jött létre az Audi AG –, és még abban az évben elkészült az első gépjármű, a DKW Schnellaster F89 L.
A modell a motor fölött elhelyezett vezetőfülkéjével megelőzte a korát, ettől függetlenül viszont hordozta a kor sajátosságait. A megbízható és egyszerűen kezelhető áruszállító különböző karosszériaváltozatokban is elérhető volt, lehetett szó platós teherautóról vagy luxus buszról.
Az Essenben szintén kiállított DKW RT 125 W motorkerékpár nem véletlenül kapta a „W” jelölést, ugyanis a nevében az jelentette nyugatot (west). A modell ugyanakkor ismerős lehetett akkoriban, mivel hasonlított az RT 125-höz, melyet 10 évvel korábban Zschopauban fejlesztettek ki. A kissé kerekebb formájú üzemanyagtartálytól eltekintve lényegében megegyezett a korábbi modellel, amelyet szintén 4.75 lóerős kétütemű motorral és háromfokozatú lábváltóval szereltek fel. Az 1949-es típus azonban más szempontból rendkívül fontos az üzem története szempontjából, ugyanis hatalmas szerepet játszott abban, hogy az Auto Union stabil vállalattá vált a háborút követően.
Az 1951-től gyártott DKW Meisterklasse Universal F89 S szintén kulcsfontosságúnak számít ilyen szempontból a világháború utáni években. Az Auto Union Düsseldorfban is birtokába vett egy üzemet, miután Ingolstadtban elfogyott a hely a személyautók gyártására.
Az 1967-es Audi 80 Variant és az 1978-as Audi 100 Avant is helyet kapott a négykarikás márka standján a Techno Classica idei kiállításán, de a DKW Imosa F 1000 D kisteherautót is megtekinthették a látogatók, amely típusból több mint 110 ezer készült Spanyolországban 1960-1975. között.
Az Audi hetedik, egyben legfiatalabb kiállított járműve szintén igazi kuriózumnak számított, az Audi Foxwagon ugyanis Európában nem is volt kapható, csak az Egyesült Államokban. Persze az 1978-as autó ismerős lehetett az öreg kontinens lakóinak is, mivel az Audi 80 szolgált alapjául. Ezt a típust Audi Fox néven értékesítették az USA-ban, és éppen ezért a kombi változatát Foxwagonnak nevezték el, amely a nagy rakodóterével hatalmas sikernek örvendett az amerikaiak körében.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.