Škoda-csemegék a Bodensee Klassikon
Május első hétvégéjén a Škoda két csemegével is jelentkezett a hagyományos Bodensee Klassik veterántalálkozón.
A maga idejében igen tekintélyes luxusautónak számított az 1939-ben készült Škoda Superb 3000 OHV. Az 5,2 méter hosszú kocsi 3,3 méteres tengelytávja három üléssor beszerelését is lehetővé tette, és üveglap választotta el a sofőrt az utasoktól. A Superbet soros hathengeres 3137 köbcentis motor hajtotta, amelynek 85 lóerős teljesítménye 125 kilométeres maximális sebességet biztosított, de nem is a sebesség volt a lényeg, hanem a forgatónyomaték, hogy megfelelően gyorsulhasson ez az elegáns bálna.
Ha a Superb 3000 OHV ritkaságnak számít, mit mondhatunk az itt-ott a régi Land Roverre emlékeztető Trekkáról?
Az egzotikus kinézetű kocsiból nem egészen 3 ezer készült Új Zélandon 1966 és 1972 között, és azért a Škoda mutatta be a Bodensee Klassikon, mert a Škoda Octavia Super alvázára építették. A Trekka robusztusságának, valamint és meglepő off-road képességeinek köszönhetően komoly rajongói tábornak örvend Új Zélandon, de Európában fehér hollónak számít.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.