Škoda Superb 1948
Idén 85 éve, hogy a Škoda a legkiválóbb modelljeit Superb név alatt kezdte forgalmazni. A latin eredetű szó ugyanis azt jelenti, hogy kiváló, fenséges, vagyis, hogy a legszuperebb.
Csupán 158 darab készült ebből a zsemleszínű csodából 1946 és 1949 között, amelyek egyike most – három évig tartó felújítás után – a Škoda Múzeum egyik sztárja. De menjünk csak vissza a Superb modellcsalád indulásához.
A Škoda 1934-ben adta először a Superb nevet a 640-es modelljének, ezzel is jelezve, hogy a maga nemében kiválót alkotott. Kiváló is volt, hiszen már akkor hidraulikus fékekkel és független felfüggesztéssel és látták el. Gondoljunk csak arra, hogy négy évtizeddel később a legendás Pontiac Trans Am Firebird ehhez képest műszaki kőkorszak volt, hiszen amikor Smokey üldözte az ilyennel menekülő Banditát (Burt Reynolds), a szemre szép kupé laprugóin úgy vette be a kanyarokat, mint egy rosszul karbantartott teherkocsi.
Az ősi 640 Superbet 1938-ban követte a képeinken is látható fekete Superb 3000, amelynek 3137 köbcentis soros hathengerese 85 lovas volt, ehhez viszont bődületes forgatónyomaték járult. Később ellátták egy V-nyolcassal is, ami a maga korában nagyon dinamikussá tette az 5,2 méter hosszú és 3,3 méteres tengelytávval rendelkező luxusautót, amely még jobbkormányos volt.
Ehhez képest a frissen felújított 1948-as zsemleszínű Superb valóságos bálna, és sokkal magasabb is, mint a mai Superbek. A gyári közlemény nem árul el részleteket a műszaki adatokról, csak annyit tudni, hogy a Zsemle húsz évig Karlovy Varyban szolgált céges autóként.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.