Ötöst kapott a Škoda Scala
A Fabia és az Octavia közé pozícionált újdonság, a Scala is megkapta az öt csillagot az Euro NCAP töréstesztjén, és a szervezet kiemelte, hogy a kis családi kocsik közül a Scala az általuk vizsgált modellek legjobbjai közé tartozik.
A kiváló eredmény érdekében jónéhány egyforma autót törtek meg az Euro NCAP laborjában. A teljes frontális ütközés mellett van egy, csak az gépkocsi szélességének 40 százalékát megütő próba is, hiszen a legtöbb karambol alkalmával így sérülnek meg az autók. A mellékelt videó elején jól látható, milyen prímán tervezték meg a gyűrődő zónát: a bal első ajtó elülső éle sértetlen maradt, pedig 64 kilométeres sebességgel rohant a baknak a Scala. Egy másik teszt alkalmával a kocsit oldalirányból, 32 kilométeres sebességgel egy vastag oszlopnak hajtják, és még azt is vizsgálják, mi történik, ha a gördülő bakot oldalról küldik az autónak. Amellett a szakemberek különös figyelmet szentelnek az olyan aktív biztonsági felszereléseknek, mint az automatikus vészfékrendszerek, amelyek a gyalogosok és – újabban a biciklisek – életét védik, valamint a sávtartó technológiák.
A Scala 12 színnel lépett a piacra, amelyek között van az izgalmas-sportos versenykék, valamint a márka rallysportbeli szerepléséből ismert Rally-zöld metál. A színeket viselő áramvonalas karosszéria légellenállási együtthatója (cw) mindössze 0,29, ami a fejlett numerikus szimulációk és virtuális szélcsatorna alkalmazásának köszönhető. A kocsi minden karosszériaelemét aerodinamikailag optimalizálták.
Szinte már önálló kategória a 436 centiméter hosszú, 179 széles és 147 centi magas Scala csomagtere, amely ugyan 467 literes, de hozzánk érkező modellek mindegyikében teljes pótkerék van, így a hasznos csomagtér 429 liter. A kocsi mindemellett számos további rakodási lehetőséggel is szolgál, például a nagyméretű kesztyűtartó, az első ülések közötti Jumbo Box, valamint a nagyméretű ajtózsebek, összességében 26 literrel növelik a rakodókapacitást.
Emellett a 60:40 arányban osztott hátsó ülés lehajtásával akár 1410 literig is bővíthető és számos „Simply Clever” megoldást kínál. A 2649 milliméteres tengelytáv révén hátra is könnyebb beszállni, mint a Fabiába, és ez a tengelytáv a hátsó üléseknél tekintélyes lábteret tett lehetővé. A Scala ugyanis sz első Škoda-modell, amely a Volkswagen-csoport korszerű moduláris keresztmotoros platformjára (MQB-A0) épül.
Ugyancsak a Scala a márka első modellje, amely megkapta az új sportfutómű-szabályzást (Sport Chassis Control). Ezáltal a karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő, alapvetően sportos hangolású és a menetprofil-választás rendszerrel (Driving Mode Select) a Normal és a Sport üzemmódok között választhatunk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.