Az evolúció folytatódott – itt a Golf 8
A Volkswagen nem akart nagyot dobni, amikor megtervezte a nyolcadik generációt. Minek is? A régi mondás szerint a nyerő csapaton ne változtass. Tehát a decemberben a kereskedelembe kerülő nyolcadik generáció már első pillantásra is igazi Golf maradt, a modellre jellemző főbb vonalakkal, és karakterrel.
Mindez azt mutatja, hogy a VW tervezői ragaszkodtak a Giorgetto Giugiaro által lefektetett elvekhez, ami azt eredményezte, hogy az 1974 márciusától gyártott Egyes, a kiskocka két év alatt elérte az egymilliós darabszámot.
Kultuszautóvá vált a Golf? Kétségkívül. És ezt nem kizárólag a minőségnek, valamint a folyamatos műszaki fejlesztésnek köszönheti, hanem annak is, hogy a külseje mindig is Golf maradt. Ha megnézzük az első hét generációról készült mellékelt fotót, látható, miről is van szó.
Egyik újabb modellcsalád sem akart valami űrkorszakbéli futuro-csoda lenni, a változások kisléptékűek voltak, de elég jelentősek ahhoz, hogy újabb generációk szeressenek bele, így válhatott tulajdonképpeni világautóvá a Golf, akárcsak a legendás Bogár.
Persze mindegyik új generáció nagyobb lett az elődjénél. A Kettes például 17 centivel 3,99 méteresre nőtt, szélessége pedig 5,5 centiméterrel bővülve elérte az 1,42 métert. Ezzel együtt a légellenállási együttható 0,42-ről 0,34-re csökkent.
Most pedig az a helyzet, hogy a Nyolcas esetében ez az érték már csupán 0,275, miközben hossza a Hetes 4,258 méterével szemben 4,284 méter lett, szélessége viszont egy centivel 1,789 méterre csökkent. A tengelytáv viszont változatlan maradt.
Az új Golffal a Volkswagen erőteljes támadást indított a hibrid-piacon. A márka első modelljeként a nyolcadik Golf nem kevesebb, mint öt hibrid hajtású változatban lesz kapható. Ezek közül három a 48 voltos mild-hybrid rendszert kapta, amelynek előnye az akár tíz százalékos fogyasztáscsökkenés. Ezek az úgynevezett eTSI változatok 110, 130 és 150 lóerősek.
A két plug-in hibrid a 13 kilowattórás lítium-ion akkumulátorcsomag révén akár 60 kilométert is megtehet teljesen elektromos üzemmódban, így, ha szigorodnak is a magyarországi előírások, ezek a modellek nem szorulnak ki a zöld rendszámos autók köréből. Az egyik teljesítménye 204 lóerő, míg a GTE változat 245 lóerővel robban az utakra.
Mindamellett természetesen jönnek a 90 és 150 lóerő közötti teljesítményű TSI, TDI, valamint a gázos TGI motorok is. A gyári közlemény szerint az új TDI motorok nitrogén-oxid kibocsátása közel 80 százalékkal kisebb, mint az előd változaté, miközben a fogyasztás 15-17 százalékkal csökkent.
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.