Az evolúció folytatódott – itt a Golf 8

2019. 10. 28.

golf_mk_viii_m.jpg

A Volkswagen nem akart nagyot dobni, amikor megtervezte a nyolcadik generációt. Minek is? A régi mondás szerint a nyerő csapaton ne változtass. Tehát a decemberben a kereskedelembe kerülő nyolcadik generáció már első pillantásra is igazi Golf maradt, a modellre jellemző főbb vonalakkal, és karakterrel.

 volkswagen-golf-8_1_m.jpg

Mindez azt mutatja, hogy a VW tervezői ragaszkodtak a Giorgetto Giugiaro által lefektetett elvekhez, ami azt eredményezte, hogy az 1974 márciusától gyártott Egyes, a kiskocka két év alatt elérte az egymilliós darabszámot.

Kultuszautóvá vált a Golf? Kétségkívül. És ezt nem kizárólag a minőségnek, valamint a folyamatos műszaki fejlesztésnek köszönheti, hanem annak is, hogy a külseje mindig is Golf maradt. Ha megnézzük az első hét generációról készült mellékelt fotót, látható, miről is van szó.

 magnificent_seven_m.jpg

Egyik újabb modellcsalád sem akart valami űrkorszakbéli futuro-csoda lenni, a változások kisléptékűek voltak, de elég jelentősek ahhoz, hogy újabb generációk szeressenek bele, így válhatott tulajdonképpeni világautóvá a Golf, akárcsak a legendás Bogár.

Persze mindegyik új generáció nagyobb lett az elődjénél. A Kettes például 17 centivel 3,99 méteresre nőtt, szélessége pedig 5,5 centiméterrel bővülve elérte az 1,42 métert. Ezzel együtt a légellenállási együttható 0,42-ről 0,34-re csökkent.

Most pedig az a helyzet, hogy a Nyolcas esetében ez az érték már csupán 0,275, miközben hossza a Hetes 4,258 méterével szemben 4,284 méter lett, szélessége viszont egy centivel 1,789 méterre csökkent. A tengelytáv viszont változatlan maradt.


a_7_es_8_m.jpg

Az új Golffal a Volkswagen erőteljes támadást indított a hibrid-piacon. A márka első modelljeként a nyolcadik Golf nem kevesebb, mint öt hibrid hajtású változatban lesz kapható. Ezek közül három a 48 voltos mild-hybrid rendszert kapta, amelynek előnye az akár tíz százalékos fogyasztáscsökkenés. Ezek az úgynevezett eTSI változatok 110, 130 és 150 lóerősek.

 viii_m.jpg

A két plug-in hibrid a 13 kilowattórás lítium-ion akkumulátorcsomag révén akár 60 kilométert is megtehet teljesen elektromos üzemmódban, így, ha szigorodnak is a magyarországi előírások, ezek a modellek nem szorulnak ki a zöld rendszámos autók köréből. Az egyik teljesítménye 204 lóerő, míg a GTE változat 245 lóerővel robban az utakra.

 volkswagen-golf-8_2_m.jpg

Mindamellett természetesen jönnek a 90 és 150 lóerő közötti teljesítményű TSI, TDI, valamint a gázos TGI motorok is. A gyári közlemény szerint az új TDI motorok nitrogén-oxid kibocsátása közel 80 százalékkal kisebb, mint az előd változaté, miközben a fogyasztás 15-17 százalékkal csökkent.

A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr4215262824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (8) ABS (5) ADAC (11) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (18) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (89) Audi A1 (5) Audi A3 (9) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (10) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q7 (5) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (11) autó biztosítás (5) baleset (36) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (8) bírság (6) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (17) Bogár (16) Bridgestone (9) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (11) cikk (18) cikkek (799) Continental (7) crossover (5) családi autó (12) csalás (7) csúszós út (8) csúszós utak (5) CUPRA (5) Cupra (6) Dacia (7) Das WeltAuto (129) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (8) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (6) elektromos (12) elektromos Audi (6) elektromos autó (72) elektromos autózás (13) elektromos motor (12) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) év autója (5) FIAT (6) Ford (30) Frank György (12) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (8) gumi (12) gumiabroncs (18) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (12) gyorsulás (5) halálos baleset (13) halálos közlekedési baleset (13) hasznalt (6) használtautó (162) Használtautó (14) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (141) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (6) hasznos (275) hibrid (12) hibridautó (7) hibrid autó (6) hirek (304) Honda (5) horrorkaraván (5) Hyundai (9) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (5) karosszéria (7) KIA (10) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kishaszonjármű (10) kisszines (221) kombi (12) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (40) közlekedés (6) közlekedési baleset (11) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (8) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (8) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (13) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (14) MGE (8) Michelin (8) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (12) motorkerékpár (5) Multivan (6) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (12) nepper (11) Nürburgring (7) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (12) Opel (24) összkerékhajtás (5) Peugeot (7) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (32) Porsche (32) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (18) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (48) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (6) SEAT Ateca (7) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (101) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (8) Skoda Enyaq iV (8) Skoda Fabia (9) Skoda Kamiq (8) Skoda Kodiaq (5) Skoda Octavia (34) Skoda Superb (17) sportautó (10) SUV (51) suv autó (7) Suzuki (15) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (9) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (11) téligumiteszt (5) terepjáró (5) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) Travel Assist (5) TSI (11) tudta (9) újautó (31) új autó (15) új modell (5) ütközés (5) vadbaleset (6) versenyautó (10) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (172) Volkswagen-csoport (57) Volkswagen Golf (29) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (12) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (10) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (9) Volkswagen Touran (5) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) Volvo (5) VW (10) VW-csoport (7) What car? (16) WLTP (14) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása