Bemutatkozott az új Octavia
Idén hatvan éves az Octavia, és a Škoda éppen ezt az évfordulót választotta ki, hogy bemutassa az újkori Octavia negyedik generációját. A fejlesztők munkája már az első pillantásra is megfogja a szemlélőt. A negyedik generáció döbbenetesen szép lett.
A gyári fejlesztők 1996 óta nem tértek le a megkezdett útról, így az Octavia az elmúlt 23 évben a nagy befogadóképességű, kényelmes modell szinonimája lett, olyan autóé, amelynek ár/érték aránya verhetetlen. Az Octavia tehát olyasmi lett a Škoda házatáján, mint a Volkswagennél a Golf: minden generáció idézi az előzőt, de úgy, hogy közben még szebb, még jobb lett.
Nézzük csak meg a szedán kivitel hátsó traktusát: lendületes sportosan elegáns vonalak zárják le az autót. Az újonnan kialakított, keskeny tetősínek hangsúlyozzák a kombi hosszúkás sziluettjét, míg a ferdehátú szinte kupénak tűnik.
Ezek a vonalak elrejtik a valódi méreteket, vagyis az elődjénél két centivel hosszabb, 4,69 méteres kocsi nem látszik idomtalan bálnának. Pedig a kombi csomagtartója (ami kategóriájában a legnagyobb), 30 literrel 640 literre bővült, de a ferdehátúé is 600 literes, vagyis 10 literrel nagyobb, mint az előző generációnál.
Ami az újdonságokat illeti, az új generációhoz már rendelhető a head-up kijelző, amely a szélvédőre vetíti a legfontosabb információkat, mint például a sebességet, a navigációt, a felismert forgalmi jeleket és az aktivált járművezető-asszisztens rendszereket.
A 4,2 hüvelykes, többfunkciós Maxi DOT 16 színű kijelző alapkivitelben kapható, míg a háromzónás Climatronic légkondicionáló először mutatkozik be az Octaviában.
Első alkalommal kínál a modellcsalád hálózatról tölthető Plug-in hibridet: ez az Octavia iV. Ebben a 1.4 TSI benzinmotor és a villanymotor együttes teljesítménye 150 kW, vagyis 204 lóerő. A kocsi tisztán elektromos üzemmódban akár 55 kilométert is megtehet a WLTP ciklusban mérve.
A továbbfejlesztett benzinmotorok némelyike mostantól innovatív mild-hibrid technológiával van felszerelve, míg a dízelmotorok a legújabb EVO generációból származnak, és akár 80 százalékkal is kevesebb nitrogén-oxidot bocsátanak ki.
Az új Octaviában debütál számos új biztonsági rendszer, például az új kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a Turn Assist, kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning) és a helyi forgalom figyelmeztető funkció. A modell további új szolgáltatásai közé tartozik az Area View, a holttér figyelő rendszer és a prediktív sebességtartó automatika, amelyek – a közlekedési tábla felismerő rendszer frissített verziójával és a továbbfejlesztett sávtartó asszisztenssel, valamint a közlekedési torlódás asszisztenssel és a vészhelyzet-asszisztenssel (Emergency Assist) – alkotják az átfogó utazási segédrendszert. A Hands-on Detect segítségével ez a rendszer azt is ellenőrzi, hogy a vezető folyamatosan a kormányon tartja-e a kezét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.