Idén hét új VW modell jön a magyar utakra
A magyar új személyautó piac tavaly 157 906-ra bővült, amelynek 6,9 százalékát tette ki a 10 897 Volkswagen. Amint Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria Volkswagen márkaigazgatója elmondta, a piac élénkülését jól támogatta a nagycsaládosok autóvásárlási programja, így a VW márka értékesítését közel 1000 darabbal emelte a támogatott hétülésesek eladása.
Az idei évben 7,5 százalékos piaci részesedés és 11 250 darabos személyautó-eladás a cél. Ezt egyebek között úgy kívánják elérni, hogy 11 modellcsaládot most 550 ezer forinttól 1,8 millió forintig terjedő kedvezménnyel kínálják a magánvásárlóknak.
A Volkswagen idén hét új modellt vezet be a magyar piacon, köztük lesz az ID. 3, az első, kifejezetten elektromos autónak tervezett modellcsalád is.
Íme az érkező modellek
Elsőként, még februárban a 8. generációs Golf érkezik.
A második negyedévre várható a T-Roc Cabriolet (fotója a címlapon, vezető képként látható), amely a Bogár és a Golf hagyományait követve klasszikus puha tetőt kap. A tető mindössze kilenc másodperc alatt nyílik, és az autó teteje 30 kilométeres sebességig menet közben is nyitható, illetve zárható.
A T-Roc Cabriolet utasait jól védi a borulás elleni védelem: egy bizonyos oldalirányú gyorsulási érték felett, vagy a jármű túlzott dőlése esetén a másodperc tört része alatt a hátsó fejtámlák felfelé mozdulnak. Ezenkívül a kabriót megerősített szélvédő kerettel és egyéb szerkezeti módosításokkal építették a maximális biztonság érdekében.
A harmadik negyedév során jön az ID.3, az Arteon Shootingbreak és a kombi, valamint a felfrissített Tiguan.
A Volkswagen az ID.3 modellcsalád megjelenése előtt – kifejezetten a gyűjtőkre gondolva – Első Kiadás, vagyis 1st Edition néven 30 ezer darabos limitált szériát hirdetett meg a világpiacon. A Magyarországnak szánt 80 darab mindössze 7 óra alatt gazdára talált.
Az utolsó negyedévben pedig befut a tüzes Touareg R, valamint a Golf 8 Variant, vagyis kombi kivitele.
A második félévben a magyar piacra lépő modellek fő jellemzője a plug-in-hibrid, illetve a mild hibrid kivitel. Amint Dalnoki Balázs ezzel kapcsolatban megjegyezte, „a Volkswagent manapság leginkább a széles SUV-kínálat jellemzi, de arra törekszünk, hogy jövőre már hibridautó gyártóként legyünk ismertek.”
Néhány szó a nehézségekről
Az elmúlt év értékesítési nehézségeivel kapcsolatban a márkaigazgató elmondta, hogy a nemzetközi trenddel összhangban a tíz évvel ezelőtti 50-60 százalékról 20-ra esett a dízelautók forgalma, és hónapokig tartott, amíg az igényeknek megfelelően felfuttatták a TSI-motorok gyártását.
A személyautók drágulásával kapcsolatban pedig kiemelte, hogy az ütközésbiztonsági és a környezetvédelmi normák szigorodása okozza a piac minden szereplőjénél tapasztalható áremelkedést. Az új, károsanyag kibocsátási előírásokat kielégítő motorok egyre komplikáltabbak, emiatt megnő a gyártási költség. Másrészt a különféle – az Euro NCAP által különösen elvárt – menetbiztonsági elektronikai rendszerek kifejlesztése és beépítése ugyancsak emeli a fogyasztói árakat.
Ez különösen a kisautók piacát érinti, hiszen a beépítendő műszaki tartalom az autó értékének nagyobb hányadát teszi ki, mint egy magasabb kategóriás modell esetében. Vagyis a kiskocsik fajlagosan jobban drágulnak.
Az elmúlt évben a Volkswagen-csoport világszerte 10,975 millió járművet értékesített, ami 1,3 százalékkal haladta meg a 2018-as szintet. A Volkswagen márka az előző évnél 0,5 százalékkal több, összesen 6,278 millió járművet szállított a világpiacra. A 2018-as évhez képest a kiszállított elektromos járművek száma mintegy 60 százalékkal nőtt, és elérte a 80 ezer darabot. Az ügyfelek több mint fele teljesen elektromos járművet választott, a többiek pedig plug-in-hibridek mellet döntöttek. A legnépszerűbb modell ismét az e-Golf volt, több mint 35 ezer darabos kiszállítással.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.