Bogár nélkül az élet
Számos emlékezetes pillanatot tartogatott a 2019-es esztendő, ami az autók világára is igaz, kiváltképp a Volkswagen esetében. Sokan úgy is vélik, hogy a világ már nem lesz ugyanolyan, mint korábban, elvégre 2019. július 10-én legördült az utolsó Beetle is a mexikói Puebla VW-gyárban. A Bogár búcsúztatása alkalmából mexikói módra nagy fiesztát is csaptak: még egy mariachi zenekar is megjelent, mert ha már elköszöntek az ikonikus modelltől, meg kellett adni a módját.
Az első Volkswagen Type 1, a későbbi Bogár nem sokkal a II. világháború vége után, 1946 első napjaiban gördült le a gyártószalagról, amelyből több mint 21 millió készült. Az üzemet 1945. április 11-én foglalták el az amerikai csapatok, majd brit irányítás alá került a 6 ezer fős gyár. Augusztus 22-én egy frissen kinevezett főtiszt, a 29 éves Ivan Hirst őrnagy vette át az üzem vezetését, és irányításával az üzem 1947-től exportra is termelt, a hazai kereskedőhálózat pedig 1948-ra lefedte Németország mindhárom nyugati zónáját. Egy évre rá, 1949 októberében a Volkswagenwerk GmbH a német szövetségi kormány és Alsó-Szászország tulajdonába került.
Fekete-fehér fotónkon a wolfsburgi gyár látható, ahol az 1950-es évek derekán már 900 kocsi készült naponta, és 1955-ben ünnepelték az egymilliomodik darab kiszállítását. A Bogár jelentős mértékben hozzájárult Nyugat-Németország háború utáni talpraállásához, és rövidesen az Egyesült Államok lett a Volkswagen legfőbb exportpiaca. A kivitel csúcsévében, 1968-ban több mint 563 ezer Beetle kapott amerikai rendszámot, és ez a mennyiség a teljes termelés 40 százalékát tette ki.
Wolfsburgban viszont tíz évre rá leállították a Beetle gyártását, mert egyre több hely kellett az 1974-ben bemutatott Golf szerelőszalagjai számára. Addigra azonban már felfutott a termelés Mexikóban, ahol 1967-től napjainkig három Bogár generációból 1,7 millió készült, világszerte pedig a kezdetektől összesen 23 millió talált gazdára.
A Beetle búcsúztatásával azonban nem marad üresen a szerelősor, mivel 2020-ban elkezdődik egy, a Tiguannál kisebb SUV sorozatgyártása. Steffen Reiche, a Volkswagen de Mexico vezérigazgatója úgy tájékoztatta a The Drive portált, hogy Bogár helyett ott készül a Tiguan mellett a Tarek is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.