Jelentős a különbség a keréknyomás ellenőrzők rendszerei között

2020. 02. 12.

kereknyomas_elleorzo2.jpg

Manapság minden új autóban van egy kis szerkezet, amelynek a feladata a közlekedés biztonságának javítása mellett az üzemanyag-fogyasztás, valamint a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. Ez pedig nem más, mint a Tyre Pressure Monitoring Systems (TPMS).

A TPMS fontos kis berendezés: arra készült, hogy riassza az autóvezetőt, ha a guminyomás csökken, vagy veszélyesen alacsony szintre süllyedt. A luxuskategóriás személyautógyártók kezdték el felvenni az opciós listára a gumiabroncsnyomás-ellenőrzőt Európában az 1980-as években, ugyanakkor az első modell, amelynek alapfelszereltségéhez tartozott, az 1986-os Porsche 959 volt.

Az Európai Parlament rendelete szerint a 2014. november 1. után forgalomba helyezett új személyautókat gumiabroncsnyomást figyelő rendszerrel kell ellátni, amely automatikusan és közvetlenül figyeli, méri a nyomásvesztést, illetve probléma esetén figyelmeztető jelzést küld a jármű kijelzőjére.

Amikor felvillan a nyomásellenőrző lámpa a műszerfalon, azonnal a legközelebbi benzinkúthoz kell hajtani, és pótolni az elszivárgott levegőt. Ha rövid időn belül többször megismétlődik a jelzés, akkor már csak a gumiszerviz segíthet.

kereknyomas_ellenorzo1.jpg

Eddig minden világos, csakhogy kétféle rendszer van, és nem egyformán megbízhatóak. A direkt, vagyis a dTPMS a kerékszelepekben lévő érzékelőktől közvetlenül kapja az információt, így pontos, és valós idejű adatokat szolgáltat a fedélzeti műszernek. Ez olyan kis berendezés, amely belül a szelephez csatlakozik és szenzoraival érzékeli, majd rádióhullámokkal az autó agyába továbbítja a guminyomás adatait.

Ezzel szemben több autógyártó az indirekt (iTMPS) változatot építi be az új modellekbe. Ezzel viszont az a baj, hogy nincs minden kerékhez érzékelő, az autó agya csak megbecsüli a keréknyomást, illetve annak alakulását, mégpedig annak alapján, hogy az ESP/ABS szenzorai adatokat küldenek a központi vezérlőegységnek (Electronic Control Unit, ECU) a kerekek fordulatszámáról. Az ECU pedig összehasonlítja a kerekek forgási sebességét. Így tehát ez korántsem pontos, és nem valós idejű adatokat szolgáltat, arról nem is beszélve, hogy a kerekek forgási sebessége eltérő lehet csúszós, rázós utakon, ami hamis riasztást eredményezhet. Másrészt az iTMPS álló helyzetben nem működik, így, ha parkolás közben sérült meg az abroncs, idő kell, míg jelezni kezd.

A 2014 novembere előtti autókhoz kapható utólag beszerelhető dTPMS is, amely már állóhelyzetben, az indulás előtt is figyelmeztet, ha valamelyik abroncsban kisebb a nyomás a kelleténél. A beszereltetésével nemcsak biztonságosabban közlekedhetünk, hanem kevésbé kopik az abroncs és kevesebbet is kell tankolni.

 

Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7315454604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (8) ABS (5) ADAC (11) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (18) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (89) Audi A1 (5) Audi A3 (9) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (10) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q7 (5) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (11) autó biztosítás (5) baleset (36) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (8) bírság (6) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (17) Bogár (16) Bridgestone (9) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (11) cikk (18) cikkek (799) Continental (7) crossover (5) családi autó (12) csalás (7) csúszós út (8) csúszós utak (5) CUPRA (5) Cupra (6) Dacia (7) Das WeltAuto (129) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (8) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (6) elektromos (12) elektromos Audi (6) elektromos autó (72) elektromos autózás (13) elektromos motor (12) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) év autója (5) FIAT (6) Ford (30) Frank György (12) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (8) gumi (12) gumiabroncs (18) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (12) gyorsulás (5) halálos baleset (13) halálos közlekedési baleset (13) hasznalt (6) használtautó (162) Használtautó (14) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (141) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (6) hasznos (275) hibrid (12) hibridautó (7) hibrid autó (6) hirek (304) Honda (5) horrorkaraván (5) Hyundai (9) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (5) karosszéria (7) KIA (10) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kishaszonjármű (10) kisszines (221) kombi (12) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (40) közlekedés (6) közlekedési baleset (11) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (8) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (8) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (13) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (14) MGE (8) Michelin (8) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (12) motorkerékpár (5) Multivan (6) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (12) nepper (11) Nürburgring (7) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (12) Opel (24) összkerékhajtás (5) Peugeot (7) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (32) Porsche (32) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (18) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (48) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (6) SEAT Ateca (7) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (101) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (8) Skoda Enyaq iV (8) Skoda Fabia (9) Skoda Kamiq (8) Skoda Kodiaq (5) Skoda Octavia (34) Skoda Superb (17) sportautó (10) SUV (51) suv autó (7) Suzuki (15) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (9) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (11) téligumiteszt (5) terepjáró (5) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) Travel Assist (5) TSI (11) tudta (9) újautó (31) új autó (15) új modell (5) ütközés (5) vadbaleset (6) versenyautó (10) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (172) Volkswagen-csoport (57) Volkswagen Golf (29) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (12) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (10) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (9) Volkswagen Touran (5) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) Volvo (5) VW (10) VW-csoport (7) What car? (16) WLTP (14) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása