Globális autóipar – túl a csúcson

2020. 03. 04.

alkatreszgyartas.jpg

A világ tavalyi személyautó-gyártására vonatkozó adatok még nem készültek el, de az biztos, hogy évről évre csökken az utakra kerülő új személykocsik és teherautók száma.

Amíg 2017-ben 97,302 millió személygépkocsi és haszonjármű készült világszerte, addig 2018-ban már csak 95,634 millió. (Ebből a személykocsik száma 72,883 millió volt 2017-ben, míg 70,567 millió 2018-ban, vagyis  jelentős a csökkenés.)

Ennek kapcsán Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke a Bosch-csoport nemzetközi sajtótájékoztatóján a következőket jelentette ki januárban: „A Bosch arra számít, hogy 2020 már a harmadik olyan év lesz, amikor a globális autógyártás mértéke csökken. A vállalat előrejelzése szerint 2,6 százalékos visszaeséssel mintegy 89 millió jármű készül a gyártósorokon világszerte. A Bosch szerint a következő években ez a tendencia lesz a jellemző, és 2025 előtt nem várható növekedés a globális autógyártásban.”

Amikor ez a kijelentés elhangzott, még nem tudtuk, hogy a koronavírus-járvány milyen komoly hatással lesz a világ autóiparára.

Egy autóhoz nem elég az alkatrészek 99 százaléka

Nem csak az a baj, hogy a kínai összeszerelő üzemek leálltak a karantén miatt. A fő problémát az okozza, hogy Kína az autógyárak alkatrészeinek fő szállítója az egész világon – az ENSZ adatai szerint 2018-ban csaknem 35 milliárd dollár alkatrészt szállított. Azonban rengeteg olyan alkatrész van – számítógép-chipektől a csavarokig –, amely előbb egy másik országban lévő részegységgyártóhoz kerül, és a felhasználásával készülő végterméket küldi a járműgyárakba. Csakhogy ezek a részegységgyártók is állnak.

Ágazati elemzők szerint a globális autóipart tulajdonképpen a holdújév után érte a teljes, lesújtó csapás. A holdújévi ünnepekre amúgy is betervezték a leállást, azonban az ünnepek utáni első munkanapon, vagyis február 10-én kiderült, mekkora a gond.

A termelés finoman szólva akadozik, de ha mennének is a gyárak, nincs hova tenni a készterméket, mert a raktárkapacitások kihasználtsága teljes. Ráadásul a kikötők előtt sorban állnak a konténerhajók, mert a ki- és berakodáshoz, illetve a szállításhoz is ember kellene.

 

Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr8315492628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (7) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (50) Audi e-tron (5) Audi Q3 (5) autó (21) autóimport (5) autóverseny (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (17) benzines autó (5) biztonság (5) biztosítás (10) biztosítás autóra (5) BMW (6) Bogár (13) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (7) cikk (18) cikkek (586) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (5) CUPRA (5) Das WeltAuto (102) dízel (12) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (35) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (8) Ford (13) garancia (10) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (12) gumiabroncs (10) gumicsere (5) gyorshajtás (7) hasznalt (6) Használtautó (12) használtautó (135) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (5) használt autó (134) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (222) hibrid (7) hibrid autó (6) hirek (190) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (9) importautó (5) Istenes László (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (168) koronavírus (9) közlekedés (5) legjobb autó (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) NAV (12) nepper (9) Nürburgring (5) nyaralás (5) Octavia (6) Opel (10) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (10) Porsche (15) Porsche Hungaria (9) SEAT (24) Skoda (47) Skoda Auto (10) Skoda Kamiq (5) Skoda Octavia (8) SUV (23) suv autó (6) Suzuki (6) személyautó (5) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) törésteszt (12) Transporter (6) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (12) új modell (5) versenyautó (8) versenysport (7) videok (32) Volkswagen (100) Volkswagen-csoport (19) Volkswagen Golf (7) Címkefelhő