Hetvenéves a Transporter
A különböző országokban nevezték Bullinak, Sambának, Campernek, Kombinak, mikrobusznak, sőt Vekninek is (Loaf of Bread), pedig a becsületes neve Volkswagen Type2 volt.
Az első Transporter „Type 2” néven 1950. március 8-án gördült le a gyártósorról a Volkswagen wolfsburgi üzemében. A Bogár, vagyis a Type 1 után ez volt a Volkswagen név alatt legtöbbet értékesített gépkocsi, amelynek hat generációjából a mai napig több mint 13 millió darab készült. A világutazók lakókocsiként használva járják a világot, a vállalkozások mindig úgy gondolták, hogy ez a modell megbízható társ az alkalmazottak és az áruk szállítására.
A Volkswagen 1949. november 11-én mutatta be a sajtónak a léghűtéses farmotorral ellátott furgon prototípusát, amelynek maximális hasznos terhelhetősége elérte a 750 kilogrammot. A motor és a sebességváltó a Bogárból származott; a karosszéria, beleértve a megerősített alaplemezt, viszont már új fejlesztés volt. Az autóba az első ajtókon, vagy később az utas oldalon lévő opcionális tolóajtón keresztül lehet bejutni. A T1-et furgonként, ablakokkal rendelkező utasszállító járműként és nyolcüléses minibuszként indították útnak 1950-ben.
Egy évvel később, 1951-ben jött a „Micro Bus De Luxe”, amelyet nem hivatalosan „Samba busznak” hívtak. Ez már körbefutó ablakokkal és egyedi tetőablakokkal jelent meg a piacon.
Az 1950-es évek kisteherautója, a pick-up változat 1952-ben lépett piacra, majd hamar követték a különböző karosszéria változatok is. A Westfalia a paletta bővítéséhez a kemping-változattal járult hozzá, egy olyan modullal, amelynek köszönhetően ez a gépkocsi lett az első kompakt lakóautó. A termelést 1956-ban áthelyezték az új hannoveri üzembe, hogy jobban ki tudják elégíteni a jármű iránt folyamatosan növekvő igényeket, illetve 1957-től kezdődően már Brazíliában is gyártották. Utódja 1967-ben jelent meg, addig megközelítőleg 1,9 millióan vásárolták meg az osztott szélvédővel és jól megkülönböztethető orrával rendelkező Transportert, és ezzel a gépkocsi világméretű sikerré vált.
A siker máig tart és a veteránautósok egyik kedvencévé vált. Ausztráliában akár 200 ezer dollárt is adnak egy szépen felújított T1-es modellért.
A jármű világcsúcsot döntött 2017 januárjában: az Egyesült Államokban, Scottsdale-ben megrendezett arizonai aukciós hét alkalmával a Barret-Jackson aukciósház árverésén 302,5 ezer dollárnál csapott le a kalapács a profi kezek által felújított 21 ablakos Volkswagen Deluxe Sambáért.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.