Hetvenéves a Transporter

2020. 03. 23.

2_t1_3_m.jpg

A különböző országokban nevezték Bullinak, Sambának, Campernek, Kombinak, mikrobusznak, sőt Vekninek is (Loaf of Bread), pedig a becsületes neve Volkswagen Type2 volt.

Az első Transporter „Type 2” néven 1950. március 8-án gördült le a gyártósorról a Volkswagen wolfsburgi üzemében. A Bogár, vagyis a Type 1 után ez volt a Volkswagen név alatt legtöbbet értékesített gépkocsi, amelynek hat generációjából a mai napig több mint 13 millió darab készült. A világutazók lakókocsiként használva járják a világot, a vállalkozások mindig úgy gondolták, hogy ez a modell megbízható társ az alkalmazottak és az áruk szállítására.

2_transporter1.jpg

A Volkswagen 1949. november 11-én mutatta be a sajtónak a léghűtéses farmotorral ellátott furgon prototípusát, amelynek maximális hasznos terhelhetősége elérte a 750 kilogrammot. A motor és a sebességváltó a Bogárból származott; a karosszéria, beleértve a megerősített alaplemezt, viszont már új fejlesztés volt. Az autóba az első ajtókon, vagy később az utas oldalon lévő opcionális tolóajtón keresztül lehet bejutni. A T1-et furgonként, ablakokkal rendelkező utasszállító járműként és nyolcüléses minibuszként indították útnak 1950-ben.

Egy évvel később, 1951-ben jött a „Micro Bus De Luxe”, amelyet nem hivatalosan „Samba busznak” hívtak. Ez már körbefutó ablakokkal és egyedi tetőablakokkal jelent meg a piacon.

2_t1_m.jpg

Az 1950-es évek kisteherautója, a pick-up változat 1952-ben lépett piacra, majd hamar követték a különböző karosszéria változatok is. A Westfalia a paletta bővítéséhez a kemping-változattal járult hozzá, egy olyan modullal, amelynek köszönhetően ez a gépkocsi lett az első kompakt lakóautó. A termelést 1956-ban áthelyezték az új hannoveri üzembe, hogy jobban ki tudják elégíteni a jármű iránt folyamatosan növekvő igényeket, illetve 1957-től kezdődően már Brazíliában is gyártották. Utódja 1967-ben jelent meg, addig megközelítőleg 1,9 millióan vásárolták meg az osztott szélvédővel és jól megkülönböztethető orrával rendelkező Transportert, és ezzel a gépkocsi világméretű sikerré vált.

A siker máig tart és a veteránautósok egyik kedvencévé vált. Ausztráliában akár 200 ezer dollárt is adnak egy szépen felújított T1-es modellért.

2_volkswagen-kombi-samba-bus-becomes-family-heirloom_ok.jpg

A jármű világcsúcsot döntött 2017 januárjában: az Egyesült Államokban, Scottsdale-ben megrendezett arizonai aukciós hét alkalmával a Barret-Jackson aukciósház árverésén 302,5 ezer dollárnál csapott le a kalapács a profi kezek által felújított 21 ablakos Volkswagen Deluxe Sambáért.

Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr3615529960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (7) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (50) Audi e-tron (5) Audi Q3 (5) autó (21) autóimport (5) autóverseny (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (17) benzines autó (5) biztonság (5) biztosítás (10) biztosítás autóra (5) BMW (6) Bogár (13) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (7) cikk (18) cikkek (586) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (5) CUPRA (5) Das WeltAuto (102) dízel (12) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (35) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (8) Ford (13) garancia (10) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (12) gumiabroncs (10) gumicsere (5) gyorshajtás (7) hasznalt (6) Használtautó (12) használtautó (135) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (5) használt autó (134) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (222) hibrid (7) hibrid autó (6) hirek (190) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (9) importautó (5) Istenes László (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (168) koronavírus (9) közlekedés (5) legjobb autó (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) NAV (12) nepper (9) Nürburgring (5) nyaralás (5) Octavia (6) Opel (10) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (10) Porsche (15) Porsche Hungaria (9) SEAT (24) Skoda (47) Skoda Auto (10) Skoda Kamiq (5) Skoda Octavia (8) SUV (23) suv autó (6) Suzuki (6) személyautó (5) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) törésteszt (12) Transporter (6) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (12) új modell (5) versenyautó (8) versenysport (7) videok (32) Volkswagen (100) Volkswagen-csoport (19) Volkswagen Golf (7) Címkefelhő