Hetvenéves a Transporter

2020. 03. 23.

2_t1_3_m.jpg

A különböző országokban nevezték Bullinak, Sambának, Campernek, Kombinak, mikrobusznak, sőt Vekninek is (Loaf of Bread), pedig a becsületes neve Volkswagen Type2 volt.

Az első Transporter „Type 2” néven 1950. március 8-án gördült le a gyártósorról a Volkswagen wolfsburgi üzemében. A Bogár, vagyis a Type 1 után ez volt a Volkswagen név alatt legtöbbet értékesített gépkocsi, amelynek hat generációjából a mai napig több mint 13 millió darab készült. A világutazók lakókocsiként használva járják a világot, a vállalkozások mindig úgy gondolták, hogy ez a modell megbízható társ az alkalmazottak és az áruk szállítására.

2_transporter1.jpg

A Volkswagen 1949. november 11-én mutatta be a sajtónak a léghűtéses farmotorral ellátott furgon prototípusát, amelynek maximális hasznos terhelhetősége elérte a 750 kilogrammot. A motor és a sebességváltó a Bogárból származott; a karosszéria, beleértve a megerősített alaplemezt, viszont már új fejlesztés volt. Az autóba az első ajtókon, vagy később az utas oldalon lévő opcionális tolóajtón keresztül lehet bejutni. A T1-et furgonként, ablakokkal rendelkező utasszállító járműként és nyolcüléses minibuszként indították útnak 1950-ben.

Egy évvel később, 1951-ben jött a „Micro Bus De Luxe”, amelyet nem hivatalosan „Samba busznak” hívtak. Ez már körbefutó ablakokkal és egyedi tetőablakokkal jelent meg a piacon.

2_t1_m.jpg

Az 1950-es évek kisteherautója, a pick-up változat 1952-ben lépett piacra, majd hamar követték a különböző karosszéria változatok is. A Westfalia a paletta bővítéséhez a kemping-változattal járult hozzá, egy olyan modullal, amelynek köszönhetően ez a gépkocsi lett az első kompakt lakóautó. A termelést 1956-ban áthelyezték az új hannoveri üzembe, hogy jobban ki tudják elégíteni a jármű iránt folyamatosan növekvő igényeket, illetve 1957-től kezdődően már Brazíliában is gyártották. Utódja 1967-ben jelent meg, addig megközelítőleg 1,9 millióan vásárolták meg az osztott szélvédővel és jól megkülönböztethető orrával rendelkező Transportert, és ezzel a gépkocsi világméretű sikerré vált.

A siker máig tart és a veteránautósok egyik kedvencévé vált. Ausztráliában akár 200 ezer dollárt is adnak egy szépen felújított T1-es modellért.

2_volkswagen-kombi-samba-bus-becomes-family-heirloom_ok.jpg

A jármű világcsúcsot döntött 2017 januárjában: az Egyesült Államokban, Scottsdale-ben megrendezett arizonai aukciós hét alkalmával a Barret-Jackson aukciósház árverésén 302,5 ezer dollárnál csapott le a kalapács a profi kezek által felújított 21 ablakos Volkswagen Deluxe Sambáért.

Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9315529960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (8) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (86) Audi A1 (5) Audi A3 (8) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (8) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (32) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) bírság (5) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (15) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (10) cikk (18) cikkek (772) Continental (6) családi autó (11) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (125) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (5) elektromos (8) elektromos Audi (6) elektromos autó (66) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) FIAT (5) Ford (28) Frank György (9) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (12) halálos közlekedési baleset (12) hasznalt (6) használtautó (158) Használtautó (14) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (139) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (5) hasznos (267) hibrid (10) hibridautó (6) hibrid autó (6) hirek (292) Honda (5) Hyundai (8) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (9) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (10) kisszines (214) kombi (12) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (37) közlekedés (6) közlekedési baleset (10) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (7) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (6) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (12) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (13) MGE (7) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (10) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (11) Opel (22) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (29) Porsche (30) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (14) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (47) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (6) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (92) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (7) Skoda Enyaq iV (7) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (29) Skoda Superb (15) sportautó (7) SUV (46) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) TSI (11) tudta (9) újautó (30) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (163) Volkswagen-csoport (50) Volkswagen Golf (28) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (12) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (9) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (8) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (14) WLTP (10) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása