Nemcsak hasznos az e-Call, hanem még az akkumulátort sem meríti le
Nemrégiben egy személyautó segélyhívórendszeréről érkezett vészjelzés a 112-es telefonszámra Mosonszentmiklósról. A lébényi hivatásos tűzoltók a központból annyi információt kaptak, hogy balesetet szenvedett egy jármű, amelyet a vészjelző által küldött GPS-koordináták alapján kellett megtalálniuk.
A tűzoltók néhány perc alatt odaértek az autóhoz, amelynek vezetője elmondta, hogy megcsúszott a vizes úton, oldalára borult, majd a kerekein állt meg a kocsija. A szerencsés kimenetelű balesetről a jármű beépített segélyhívója értesítette a hívásfogadó központot.
A 2018. március 31. után készült személyautókat a gyárban látják el az e-Call rendszerrel, amely telepíthető a korábbi gyártmányokba is, így egyre több autóban van e-Call segélyhívó, amely baleset esetén automatikusan vészjelzést küld a 112-es segélyhívó számra. A készülék egy fedélzeti egységből (on-board unit) és egy ahhoz tartozó, a mobilszolgáltatóknál beszerezhető SIM-kártyából áll.
„Az e-Call csak akkor működik, ha a beindítjuk a motort, így állás közben nem terheli az akkumulátort. Más a helyzet az olyan fogyasztók esetében, amelyek ugyan csupán száz milliamperrel, de állandóan terhelik az akkumulátort. Ilyenek például az utólagosan beépített rablásgátló és riasztórendszerek, főleg azok, amelyek műholdas kapcsolattal működnek. Ezek adott esetben riasztást küldenek a központba, viszont állandóan résen vannak, úgyhogy 100-110 milliamperrel folyamatosan terhelik az akkumulátort” – magyarázta Papp László, a Porsche Hungaria oktatási vezetője.
Abban az esetben, ha az autót naponta használják, ez nem okoz gondot. De ha két hétre leteszik, akkor igen. Tudunk olyan esetekről, hogy kint hagyták a repülőtéri parkolóban a kocsit két hétre, és amikor a nyaralásból hazatért a tulaj, ijedten hívta a segélyszolgálatot, mert nem indult az autó. Ezek a rendszerek ugyanis nagy biztonsággal őrzik a kocsit, de állandóan fogyasztják az áramot.
A mindenképpen ajánlható rablásgátló riasztórendszerek tehát folyamatosan terhelik az álló autó akkumulátorát. Az ilyen autónál – ha hosszabb ideig áll – nem árt, ha indulás előtt töltőre van téve az akkumulátor. A hozzáértők persze előbb megmérhetik az akkumulátor nyugalmi feszültségét, ami kimutathatja, hogy egy kis rátöltés akár egy hét után is jót tenne az akkumulátornak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.