Nemcsak hasznos az e-Call, hanem még az akkumulátort sem meríti le

2020. 03. 27.

katasztrofavedelem_m.jpg

Nemrégiben egy személyautó segélyhívórendszeréről érkezett vészjelzés a 112-es telefonszámra Mosonszentmiklósról. A lébényi hivatásos tűzoltók a központból annyi információt kaptak, hogy balesetet szenvedett egy jármű, amelyet a vészjelző által küldött GPS-koordináták alapján kellett megtalálniuk.

A tűzoltók néhány perc alatt odaértek az autóhoz, amelynek vezetője elmondta, hogy megcsúszott a vizes úton, oldalára borult, majd a kerekein állt meg a kocsija. A szerencsés kimenetelű balesetről a jármű beépített segélyhívója értesítette a hívásfogadó központot.

A 2018. március 31. után készült személyautókat a gyárban látják el az e-Call rendszerrel, amely telepíthető a korábbi gyártmányokba is, így egyre több autóban van e-Call segélyhívó, amely baleset esetén automatikusan vészjelzést küld a 112-es segélyhívó számra. A készülék egy fedélzeti egységből (on-board unit) és egy ahhoz tartozó, a mobilszolgáltatóknál beszerezhető SIM-kártyából áll.

„Az e-Call csak akkor működik, ha a beindítjuk a motort, így állás közben nem terheli az akkumulátort. Más a helyzet az olyan fogyasztók esetében, amelyek ugyan csupán száz milliamperrel, de állandóan terhelik az akkumulátort. Ilyenek például az utólagosan beépített rablásgátló és riasztórendszerek, főleg azok, amelyek műholdas kapcsolattal működnek. Ezek adott esetben riasztást küldenek a központba, viszont állandóan résen vannak, úgyhogy 100-110 milliamperrel folyamatosan terhelik az akkumulátort” – magyarázta Papp László, a Porsche Hungaria oktatási vezetője.

Abban az esetben, ha az autót naponta használják, ez nem okoz gondot. De ha két hétre leteszik, akkor igen. Tudunk olyan esetekről, hogy kint hagyták a repülőtéri parkolóban a kocsit két hétre, és amikor a nyaralásból hazatért a tulaj, ijedten hívta a segélyszolgálatot, mert nem indult az autó. Ezek a rendszerek ugyanis nagy biztonsággal őrzik a kocsit, de állandóan fogyasztják az áramot.

A mindenképpen ajánlható rablásgátló riasztórendszerek tehát folyamatosan terhelik az álló autó akkumulátorát. Az ilyen autónál – ha hosszabb ideig áll – nem árt, ha indulás előtt töltőre van téve az akkumulátor. A hozzáértők persze előbb megmérhetik az akkumulátor nyugalmi feszültségét, ami kimutathatja, hogy egy kis rátöltés akár egy hét után is jót tenne az akkumulátornak.

 

Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2615529774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (8) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (86) Audi A1 (5) Audi A3 (8) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (8) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (32) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) bírság (5) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (15) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (10) cikk (18) cikkek (772) Continental (6) családi autó (11) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (125) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (5) elektromos (8) elektromos Audi (6) elektromos autó (66) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) FIAT (5) Ford (28) Frank György (9) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (12) halálos közlekedési baleset (12) hasznalt (6) Használtautó (14) használtautó (158) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (139) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (5) hasznos (267) hibrid (10) hibridautó (6) hibrid autó (6) hirek (292) Honda (5) Hyundai (8) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (9) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (10) kisszines (214) kombi (12) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (37) közlekedés (6) közlekedési baleset (10) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (7) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (6) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (12) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (13) MGE (7) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (10) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (11) Opel (22) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (29) Porsche (30) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (14) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (47) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (6) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (92) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (7) Skoda Enyaq iV (7) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (29) Skoda Superb (15) sportautó (7) SUV (46) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) TSI (11) tudta (9) újautó (30) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (163) Volkswagen-csoport (50) Volkswagen Golf (28) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (12) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (9) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (8) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (14) WLTP (10) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása