Klasszikus Volkswagen elektromos meghajtással

2020. 04. 15.

e-bulli_1.jpg

Jelentős átalakuláson ment keresztül a képen látható 1966-os Volkswagen T1 Samba busz, ami nem a véletlen műve. Az eClassics nevű cég ugyanis a Volkswagennel karöltve nemcsak felújította, hanem a 43 lóerős, léghűtéses boxermotort 82 lovas, 212 newtonméteres forgatónyomatékú villanymotorra is kicserélte.

e-bulli_4.jpg

Így az eredeti 105 kilométeres maximális sebesség 130-ra nőtt, valamint a 45 kilowattórás akkumulátorcsomag révén a hatótávolság eléri a 200 kilométert.

e-bulli_2_m.jpg

A Volkswagen manapság lendületesen erősíti elektromosjármű kínálatát, ám már az első olajválság 1973-as kitörését megelőzően is dolgozott az autók elektromossá alakításán, méghozzá a cég 1970-ben alapított, alternatív hajtásrendszerek fejlesztésével és tesztelésével megbízott jövőkutató részlege.

e-bulli_6.jpg

Meg is érkezett Elektro-Golf I 1976-ban, amelynek 27 lóerős egyenáramú motorja váltotta fel az eredeti, 75 lovas négyhengeres benzinmotort. A szükséges energiát biztosító ólom-sav akkumulátorok a csomagtér padlózata alatt kaptak helyet.

e-golf_ok.jpg

A VW szakemberei a Transporter elektromossá alakításán is sokat dolgoztak Wolfsburgban. Műszaki szempontból a T2 „Bulli” optimális alap volt, hiszen bőséges helyet kínál az elektromos hajtásrendszer számára. Az összesen 850 kilogrammnyi ólom-sav akkumulátorok tökéletesen illeszkedtek a T2 platója alá, és villástargoncával lehetett kiemelni őket.

e-transporter1_ok.jpg

Az 1977-es Frankfurti Autószalonon aztán bemutatták a sorozatgyártásra érett T2-t, és azzal reklámozták, hogy „Null Liter auf 100 Kilometer”, vagyis „Nulla liter 100 kilométerenként”. A 22 lóerős T2 Elektro-Transporter 120 példányban készült, és ma sem kell szégyenkeznie a figyelemreméltó, 50-80 kilométer hatótávjával, amely a városi kézbesítő és terítőfuvarozás ideális járművévé tette.

e-_transporter2_ok.jpg

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1215583354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (6) ADAC (5) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (11) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (69) Audi A3 (5) Audi A3 Sportback (6) Audi e-tron (8) Audi Q3 (7) autó (23) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (9) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (6) autó biztosítás (5) baleset (29) benzines autó (6) benzinmotor (6) biztonság (8) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (8) Bogár (15) Bridgestone (6) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (695) családi autó (8) csalás (6) csúszós út (7) Cupra (5) CUPRA (5) Das WeltAuto (116) dízel (14) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos (6) elektromos Audi (6) elektromos autó (52) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (9) Euro NCAP (6) Ford (20) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (14) Goodyear (5) gumi (10) gumiabroncs (16) gumicsere (8) gumiteszt (6) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (9) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (151) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (8) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (10) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (252) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (249) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (6) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (6) kisszines (194) kombi (9) koronavírus (26) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (5) közúti halálos baleset (6) legjobb autó (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (9) Michelin (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (9) motorkerékpár (5) NAV (12) NCAP teszt (5) Németország (6) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (5) Octavia (9) Opel (16) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (20) Porsche (25) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (5) Renault (5) rendőrség (7) SEAT (38) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (72) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (19) Skoda Superb (10) sportautó (6) SUV (39) suv autó (7) Suzuki (11) személyautó (12) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (7) szerviz (5) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (10) teszt (6) törésteszt (13) Toyota (9) Transporter (9) TSI (10) tudta (9) újautó (25) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (135) Volkswagen-csoport (35) Volkswagen Golf (18) Volkswagen ID.3 (5) Volkswagen Passat (6) Volkswagen Polo (6) Volkswagen Tiguan (5) VW (5) What car? (7) WLTP (5) Wolfsburg (5) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása