Hogy ne kelljen szkafander a kocsiban: Climatronic Air Care
A legfrissebb kutatások szerint a levegőben szálló részecskékre tapadva több órán át életképes a Covid-19 koronavírus. Ezért különösen aktuális a Volkswagen-csoport Climatronic Air Care rendszeréről beszélni, amely automatikusan reagál a pollen- és a finomporkoncentrációra.
Igaz, az utastér légszűrője vírusokkal szemben nem védenek, ám kiszűrik a levegőben lebegő, a vírusokat hordozó mikrorészecskék jó részét. A finomporrészecskék 2,5 mikrométeres méretéig mindhárom – alább ismertetett – szűrőréteg 99 százalékos hatékonyságú.
A berendezés lelke három, eltérő feladatú réteg. A részecskeszűrő réteg csaknem teljesen eltávolítja a polleneket, a dízelmotorok által kibocsátott koromrészecskéket és a finom port. Az aktívszén réteg megszünteti a kellemetlen szagokat és kiszűri az olyan káros gázokat, mint az ózon, a kénoxid és a nitrogénoxid, míg a biofunkcionális réteg természetes hatóanyaga körbeveszi és deaktiválja az allergén részecskéket, így megszünteti a baktériumok és a penészgombák életfeltételeit.
Az Air Care rendszerrel kiegészített Climatronic légkondicionáló berendezés érzékelőivel ugyanakkor az utastér levegőjének minőségét és páratartalmát is méri. Ha túlzott beltéri légszennyezettséget érzékel, automatikusan belső keringtetésre vált, így kívülről nem juthat további szennyezett levegő az autóba, az utastér levegője viszont folyamatosan tisztul. A rendszer ugyanis újra és újra átvezeti a beltér levegőjét az Air Care rendkívül hatékony aktívszén légszűrőjén, amely nem csupán az apró részecskéket szűri ki, hanem antibakteriális hatásával a különböző ilyen jellegű kórokozókat is távol tartja az utastértől.
Mindez azonban csakis akkor működhet optimálisan, ha rendszeresen cserélik az utastér légszűrőjét, ideális esetben tavasszal.
A Climatronic Air Care azonban a világjárvány után is nagy szolgálatot tehet az allergiától szenvedőknek, nem is beszélve a közlekedésbiztonsági összefüggésekről.
Sokan már áprilistól könnyeznek és náthásak a különböző pollenektől, viszont nem árt tudni, hogy ha ötvennel haladunk, egy tüsszentésnyi idő alatt 30 métert tesz meg az autó, és a nagyvárosi forgalomban 30 méternyi vakon vezetés alatt sok minden történhet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.