Autófinanszírozás: Zárt végű pénzügyi lízing – magánszemélyeknek

2020. 05. 01.

car-finance-4516072_1920.jpg

Jelenleg háromféle autófinanszírozási konstrukcióról beszélhetünk a piacon. Közülük kettő pénzügyi lízing, amelyek egyike zárt végű, a másik nyílt végű. A harmadik konstrukció pedig az operatív lízing.

A magánszemélyek számára leginkább a zárt végű pénzügyi lízing való, hiszen ez van legközelebb a korábbi hitelhez vagy kölcsönhöz, amelynek helyét az elmúlt években a pénzügyi lízing, azon belül is a zárt végű vette át autófinanszírozásban. Igaz, a zárt végű pénzügyi lízinget magánszemélyek mellett társas vállalkozások, gazdálkodó szervezetek, egyéni vállalkozók is igénybe vehetik.

Korábban a magánszemélyek autóvásárlását hitellel finanszírozták, mégpedig úgy, hogy az első pillanattól kezdve az ügyfél volt az autó tulajdonosa. A forgalmiba bejegyezték, hogy a jármű finanszírozva van, ezért terhelési és elidegenítési tilalom alatt áll, amíg a hitelt ki nem fizették. Az okmányiroda a finanszírozó banknak küldte ki a törzskönyvet és az ügyfél akkor kapta meg, amikor az utolsó részletet is kifizette. A Polgári Törvénykönyv változásával ezt az opciót azonban 13 éve eltörölték.

A 12-84 hónap közötti futamidejű zárt végű pénzügyi lízing annyiban más, hogy a futamidő végéig a finanszírozó az autó tulajdonosa, viszont a futamidő végén, miután minden havi díjat rendezett az ügyfél, automatikusan tulajdonjogot szerez. Ekkor azonban a forgalmit és a törzskönyvet ki kell cserélni.

Fix és változó kamatozás

A magánszemélyek a szerződéskötéskor választhatnak, hogy a zárt végű pénzügyi lízing kamatozása fix legyen, vagy változó.

A fix esetén az induló kamatláb a futamidő végéig változatlan marad, bár van egy kis kamatfelára. Viszont a fix kamat esetén nem kell tartani a kamatváltozásoktól, és az ügyfél tudja, hogy még a 60. hónapban is ugyanannyit fizet, mint az elsőben.

Változó kamatozás esetén a kamat két részből tevődik össze: a referencia kamatból, amelyet az MNB állapít meg, és mivel több kamatperiódus létezik, legsűrűbben három havonta változhat, valamint a kamatfelárból, amely az ajánlat elfogadásától kezdve a futamidő végéig nem változhat.

Bonyolítja a helyzetet, hogy a fix kamatozás esetén a kamat magasabb mértékű, míg változó kamatozás esetén a kamatláb akár lényegesen kedvezőbb is lehet.

A változó kamatozású, kedvezőbb kezdeti kamattal hirdetett konstrukciók talán vonzóbbak lehetnek, azonban figyelembe kell venni a referenciakamat (BUBOR) változását, amit a szerződéskötés időpontjában nehéz megmondani, hogy milyen irányba mozdul el. Az ügyfél nyerhet, de veszíthet is a referenciakamat változásával.

A fix, illetve a változó kamatozás közti választáskor az is döntő lehet, hogy az ügyfél milyen futamidőben gondolkodik. Másrészt sokan eleve úgy mennek a kereskedésbe, hogy már eldöntötték: fontosabb a kiszámíthatóság, a kockázatmentesség. Mert előfordulhat, hogy a két díj közti eltérés havonta csupán két mozijegy ára, de vannak olyan ügyfelek, akik azt mondják, neki ennyit megér a fix kamatozás, hiszen így nem kell tartaniuk egy esetleges nagyobb változástól.

Korábban 70:30 volt az arány a változó kamatozás javára az alacsonyabb kamatláb miatt. Újabban azonban fordulni látszik a trend, és manapság fele-fele a magánszemélyek által kötött új szerződések között a változó és a fix kamatozásúak részesedése.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr915645754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (7) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (51) Audi e-tron (6) Audi Q3 (5) autó (21) autóimport (5) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (19) benzines autó (5) benzinmotor (5) biztonság (5) biztosítás (10) biztosítás autóra (5) BMW (7) Bogár (14) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (7) cikk (18) cikkek (612) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Das WeltAuto (103) dízel (13) dízelmotor (5) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (39) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Ford (14) garancia (10) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (5) gumiabroncs (12) gumicsere (6) gyorshajtás (8) hasznalt (6) használtautó (136) Használtautó (12) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (5) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (230) hibrid (7) hibrid autó (6) hirek (202) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (9) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (7) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (178) koronavírus (14) közlekedés (5) legjobb autó (5) lízing (6) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) Mercedes (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (5) NAV (12) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (5) Octavia (7) Opel (11) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (11) Porsche (17) Porsche Hungaria (9) SEAT (24) Skoda (50) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (5) Skoda Octavia (8) Skoda Superb (5) SUV (25) suv autó (6) Suzuki (7) személyautó (6) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) teszt (5) törésteszt (12) Transporter (8) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (12) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (5) videok (32) Volkswagen (106) Volkswagen-csoport (24) Volkswagen Golf (7) Címkefelhő