Autófinanszírozás: A feltételekről – magánszemélyeknek

2020. 05. 04.

car-3687680_1920.jpg

Jelenleg háromféle autófinanszírozási konstrukcióról beszélhetünk a piacon. Közülük kettő pénzügyi lízing, amelyek egyike zárt végű, a másik nyílt végű. A harmadik konstrukció pedig az operatív lízing.

A vásárlók rendszerint azzal mennek a használtautó kereskedésbe, hogy tudják, mi mindent szeretnének az autóban. Természetesen gyakran fordul elő, hogy az elképzelt kivitel többe kerül, mint amennyi a keret. Ilyenkor siet a vásárló segítségére a finanszírozó egy lízingkonstrukcióval.

De bármilyen konstrukció feltétele a kezdő saját tőkehányad, amely kötelezően 20 százalék a pénzügyi lízingnél. Ha az ügyfél bonitásvizsgálata azt mutatja, hogy nem elegendő a jövedelme, hogy egy bizonyos összeget tartósan fizethessen, akkor a saját erő (ami a pénzügyi zsargonban az első lízingdíj), 30 vagy 40 százalékra is emelkedhet, vagy annyival hosszabb futamidőt választanak, hogy a havi lízingdíj beleférjen az ügyfél törlesztőrészletre fordítható jövedelmébe. A havi lízingdíj pedig a havi törlesztőrészletet jelenti.

Mi a bonitásvizsgálat?

A bonitásvizsgálat ugyanazt jelenti, mint a fizetőképesség, hitelképesség vizsgálata, hitelbírálat. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy az ügyfél bevételeinek és kiadásainak figyelembevételével (ide tartozik a korábban felvett hitelek törlesztése is), valamint a fogyasztási szokások elemzésével a pénzintézet megállapítja, hogy a leendő ügyfél képes lesz-e törleszteni a felvenni kívánt hitelt.

Itt kell megemlíteni a jövedelemarányos havi törlesztőrészlet mutatót (JTM), hiszen az igazolt nettó jövedelem fele lehet az összes havi törlesztési kiadás, és ebbe a lakáshitel, vagy az áruvásárlási kölcsön is beleszámít az autóra felveendő összeg mellett. Azonban a jogszabály szerint havi 500 ezer forint feletti nettó jövedelem esetén a jövedelem 60 százaléka is fordítható törlesztésre.

Ezek az előírások az ügyfelet is védik, hogy ne vállaljanak olyan kiadást, amelyet aztán nem tudnak teljesíteni. Sokaknak okoztak megoldhatatlan gondot például a devizahitelek.

Akkoriban a forint bankközi alapkamata 9-10 százalék volt, a svájci franké pedig mindössze 1,5-2 százalék. Az ezek alapján képződött 6 százalékos hitelkamat csábítóbb volt, mint a 12 százalék. A gazdasági válság hatására a svájci frank árfolyama azonban jelentősen megemelkedett forinthoz képest, ennek következtében – mivel a tőke svájci frankban volt nyilvántartva – a törlesztőrészletek is megnövekedtek.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1415645786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (7) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (51) Audi e-tron (6) Audi Q3 (5) autó (21) autóimport (5) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (19) benzines autó (5) benzinmotor (5) biztonság (5) biztosítás (10) biztosítás autóra (5) BMW (7) Bogár (14) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (7) cikk (18) cikkek (612) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Das WeltAuto (103) dízel (13) dízelmotor (5) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (39) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Ford (14) garancia (10) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (5) gumiabroncs (12) gumicsere (6) gyorshajtás (8) hasznalt (6) Használtautó (12) használtautó (136) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (5) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (230) hibrid (7) hibrid autó (6) hirek (202) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (9) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (7) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (178) koronavírus (14) közlekedés (5) legjobb autó (5) lízing (6) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) Mercedes (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (5) NAV (12) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (5) Octavia (7) Opel (11) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (11) Porsche (17) Porsche Hungaria (9) SEAT (24) Skoda (50) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (5) Skoda Octavia (8) Skoda Superb (5) SUV (25) suv autó (6) Suzuki (7) személyautó (6) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) teszt (5) törésteszt (12) Transporter (8) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (12) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (5) videok (32) Volkswagen (106) Volkswagen-csoport (24) Volkswagen Golf (7) Címkefelhő