A járvány hatása a használtautók értéktartására

2020. 06. 12.

hasznaltpiac_m.jpg

Májusban 6472 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 52 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kishaszonjárművek száma 1279 volt, 45 százalékkal zuhant – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), kiemelve: „A használtautó import darabszáma továbbra is jelentősen, közel 20 százalékkal meghaladja az új autókét. Májusban 8907, az első öt hónapban pedig 54 252 használt személygépkocsi érkezett az országba. A használt személyautó-import növekedési trendjének megállítása – különösen az importált kocsik korösszetétele miatt – egyre kevésbé tűr halasztást.”

Mindez azért is nagyon fontos, mert a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a magyar személyautó állomány átlagos kora az elmúlt év végére elérte a 14,4 évet. Azóta azonban – különösen a használtimport miatt – az öregedés folytatódott. Viszont korántsem mindegy, hogy a használt autó mennyire tartja az árát ebben a járványsújtotta világban.

Az Autovista Group (az Eurotax anyavállalata) elemzést készített arról, hogy a koronavírus milyen hatással lehet az európai használtautó piacra. A prognózis készítése azonban nem könnyű, hiszen nem tudni, meddig tart a járvány, mikor jön a sokat emlegetett második (harmadik?) hullám, és annak milyen hatása lesz a világ gazdaságára. Ezért a szakemberek több változatot is készítettek. Szerintük 50 százalékos a valószínűsége, hogy a magyar gazdaság még idén, az év végére visszatalál a régi kerékvágásba.

Az elemzők szerint ugyanakkor 30 százalék az esélye, hogy közepesen magas lesz a kockázat, vagyis mély recesszióra, lassú fellendülésre lehet számítani, ám 20 százalék esélyt adnak alacsony-közepes kockázatra, amely mérsékelten gyors, V-alakú fellendülést ígér. Ez azt jelentheti, hogy amíg a második negyedévben visszaesik a gazdaság, addig a harmadik és negyedik negyedévben fellendülés várható, amely kompenzálja a korábban felhalmozott veszteségeket.

Ami a használt autók értéktartását illeti, az előrejelzés szerint a maradványérték százalékos változása hazánkban -2,1 százalék lesz 2020 és 2021 végén az idei márciusihoz képest, míg 2022 végére -0,5 százalékra javulhat, tehát visszaállhat a veszélyhelyzet előtti állapotára.

A várható fellendülés alapján Ausztria, Németország és Svájc lehet a leginkább bizakodó, ám rögtön utánuk következik Magyarország és Lengyelország, amely az egyik legrugalmasabb fejlődést mutatja.

A gazdasági fellendülés szempontjából, a koronavírus által leginkább sújtott Olaszország és Spanyolország helyzete tűnik a legrosszabbnak, valamint az Egyesült Királyságé, ahol a Brexit is nehezíti a jelenlegi állapotot, ugyanakkor Franciaországban is borúsabban látják a jövőt, mint néhány héttel korábban.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5315797004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (8) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (53) Audi e-tron (6) Audi Q3 (5) autó (23) autóimport (6) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (22) benzines autó (5) benzinmotor (5) biztonság (6) biztosítás (11) biztosítás autóra (6) BMW (7) Bogár (14) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (8) cikk (18) cikkek (627) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Das WeltAuto (106) dízel (13) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (39) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Ford (15) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (5) gumiabroncs (13) gumicsere (6) gyorshajtás (8) halálos baleset (5) halálos közlekedési baleset (5) hasznalt (6) Használtautó (12) használtautó (140) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (6) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (235) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (213) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (179) koronavírus (19) közlekedés (5) közlekedési baleset (5) legjobb autó (5) lízing (6) márkakereskedés (10) márkaszerviz (15) megbízható használt autó (5) Mercedes (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (7) NAV (12) Németország (5) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (6) Octavia (7) Opel (12) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (11) Porsche (18) Porsche Hungaria (10) rendőrség (5) SEAT (26) Skoda (54) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (6) Skoda Octavia (10) Skoda Superb (6) SUV (26) suv autó (7) Suzuki (8) személyautó (6) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) teszt (5) törésteszt (12) Toyota (5) Transporter (8) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (5) videok (32) Volkswagen (109) Volkswagen-csoport (26) Volkswagen Golf (7) VW (5) Címkefelhő