Ha elönti a víz az utakat, csak bizonyos helyzetekben fizet a biztosító

2020. 06. 17.

eso5_m.jpg

Az elmúlt napokban lehullott esőzés során sok autónak akadt gondja az utakat, a garázsokat ellepő mély vízzel. Az ilyen esetekkel kapcsolatban megkérdeztük a Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ), amely a következőket közölte blogunkkal:

„Ha a gépkocsit álló helyzetben elönti a víz – mondjuk egy mélygarázsban –, azt fedezheti a CASCO. Amennyiben menet közben, felhőszakadás idején belehajtanak vele egy nagyobb víztömegbe, ami elektronikai meghibásodást okoz vagy leáll a motor, akkor a biztosító kivizsgálja a körülményeket, és jó eséllyel elutasítja a kárigényt. Nyilvánvaló ugyanis, hogy ilyen esetben le kell állítani a gépjárművet, mert a következmények előreláthatóak voltak.”

Az esetleges műszaki következményekről Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója tájékoztatta blogunkat. Mint mondta, ilyenkor nem csak az jelenthet gondot, ha a motorházban hullámzó vízből esetleg beszív a motor a légszűrőn keresztül. Az is baj, hogy olyan helyekre jut be víz, amit nem vízállónak terveztek. A kocsi teljes kiszárítása nehéz feladat, mert alaposan szét kell szedni, fődarabokat kell lebontani, aztán a felület utókezelése is ajánlatos. Már ez is költséges, de ott van az elektronikai rendszer, amely ha egyszer vizet kapott, nem igazán marad megbízható.

Tehát legjobb, ha nem hajtunk bele a vízbe. Amennyiben mégis muszáj tovább haladnunk, csak akkor tegyük, ha a keréktengelyt nem éri el a víz magassága. Olyankor nagyon lassan guruljunk bele a tócsába, mert a kocsi által keltett hullámok könnyedén felcsaphatnak a motor légszívójáig. Ha nem figyelünk, autónkat egyetlen mozdulattal gazdasági totálkárossá tehetjük.

eso3_m.jpg

Mi legyen az első dolgunk?

Amennyiben a motor vizet szív, a vízütés mechanikai sérüléseket okoz, amelyet csak költséges nagyszervizzel, vagy rosszabb esetben motorcserével lehet javítani. A motoron kívül a padlózatban elhelyezett vezérlőegységek – mint például a légzsák vezérlője – is vizet kaphatnak, amelyek szintén cserét igényelhetnek. A vezérlőegység cseréje akár 150 ezer forintba is kerülhet, s ebből 30-40 darab is lehet a modernebb kocsikban. A műszerfal közepéig vízben álló autónál olyan magas javítási költségek lehetnek az autó értékétől függően, hogy a biztosítók és a márkaszervizek akár gazdasági totálkárosnak minősíthetik a járművet.

„Beázás után lehetőleg márkaszervizbe szállíttassuk az autót. Akkor is érdemes átvizsgáltatni, ha üzemképes maradt a jármű. A víz által okozott károk ugyanis sokszor csak később jelentkezhetnek szórványosan fellépő elektromos hibák formájában” – hívta fel a figyelmet Frank György.

eso2_m.jpg

A nepperek elhallgatják a vízkárt

„Tapasztalataink szerint a beázott, gazdasági totálkáros gépkocsik gyakran kerülnek a használtautó piacra. A forgalomból kivont gépkocsikat kozmetikai javítások után a vízkárt elhallgatva árusítják, ám ezeket ki lehet szűrni a biztosítói, illetve a márkaszerviz adatbázis alapján. Ezeket a kocsikat nagy ívben el kell kerülni, ezért fontos, hogy ismert múltú autót vásároljunk, megbízható forrásból” – tette hozzá a Das WeltAuto márkaigazgatója.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2415814284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (9) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (62) Audi A3 (5) Audi e-tron (7) Audi Q3 (7) autó (23) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (7) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (27) benzines autó (5) benzinmotor (6) biztonság (7) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (7) Bogár (14) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (665) családi autó (7) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Cupra (5) Das WeltAuto (110) dízel (13) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos (5) elektromos Audi (6) elektromos autó (47) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (6) Ford (17) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (8) gumiabroncs (16) gumicsere (7) gumiteszt (5) gyorshajtás (9) halálos baleset (9) halálos közlekedési baleset (9) hasznalt (6) használtautó (145) Használtautó (13) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (12) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (8) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (243) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (233) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (6) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (11) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (189) kombi (7) koronavírus (25) közlekedés (6) közlekedési baleset (8) Központi Statisztikai Hivatal (5) közúti baleset (5) közúti halálos baleset (5) legjobb autó (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (6) márkakereskedés (10) márkaszerviz (15) megbízható használt autó (5) Mercedes (8) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (9) NAV (12) Németország (5) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) Octavia (8) Opel (13) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (17) Porsche (23) Porsche Hungaria (10) Renault (5) rendőrség (7) SEAT (33) SEAT Arona (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (68) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (7) Skoda Octavia (16) Skoda Superb (9) sportautó (5) SUV (33) suv autó (7) Suzuki (10) személyautó (10) személygépjármű (9) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (8) teszt (6) törésteszt (12) Toyota (8) Transporter (9) TSI (10) tudta (9) újautó (23) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (123) Volkswagen-csoport (29) Volkswagen Golf (11) VW (5) What car? (6) WLTP (5) Wolfsburg (5) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő