Tízezerrel több a használtimport, mint az új autók piaca
Július végéig 25 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint az elmúlt év azonos időszakában. Ez a 67 725 autó ugyan jóval több, mint amennyire lezuhant a piac a 2008-es hitelválság következtében, azonban csak tízezerrel marad el a használtimport volumenétől.
Az első hét hónapban ugyanis 77 280 használt személygépkocsi és 8475 kishaszonjármű jött az országba.
Az új gépkocsik piacára visszatérve: júliusban már csak 21 százalékkal szűkült a forgalom a tavaly júliusihoz képest, míg áprilisban és májusban a koronavírus kapcsán foganatosított válságintézkedések miatt a visszaesés meghaladta az 50 százalékot.
Mindenesetre a héthavi 25 százalékos visszaesés egyáltalán nem érintette a tisztán elektromos és a plug-in hibrid modellek iránti érdeklődést, hiszen például az utóbbiakból 127 százalékkal több kapott rendszámot július végéig. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint mivel az elektromos autókra biztosított állami támogatás egy nap alatt elfogyott, a program folytatása tovább lendíthetne a piacon.
A magyar járműpiac sajátossága, hogy a személykocsikkal szemben a motorkerékpárok forgalma nem csökkent jelentősen. Júliusban például éppúgy 505 darab talált gazdára, mint egy évvel korábban, és az MGE közleménye szerint a 2818 darabos héthavi összesítés is csupán három százalékos mérséklődést mutat. Az egyesület azt reméli, hogy ez a trend az év végéig még piacnövekedést is eredményezhet.
Új személygépjárművek és kishaszon járművek első forgalomba helyezése (darab)
|
Július |
1.-7. hó |
Személygépjármű |
12045 (-21%) |
67725 (-25%) |
Ebből tisztán elektromos |
181 (-6%) |
1183 (-22%) |
Plug-in hibrid |
282 (271%) |
1189 (-127%) |
Kishaszon jármű |
1627 (-29%) |
11763 (-23%) |
Forrás: DataHouse
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.