Kifogások a biztonsági öv ellen

2020. 08. 12.

biztonsagi_ov_m.jpg

Az autó csaknem háromszor gyorsabban ment a megengedettnél, aztán egy kanyarban lerohant az útról, majd hossztengelye körül többször megpördülve a tetején állapodott meg.

Mindhárom hátul ülő utas súlyos sérüléseket szenvedett, mivel nem voltak bekötve. Egyikük sérülése maradandó fogyatékossággal és súlyos egészségromlással, egy másik utas sérülése pedig súlyos egészségromlással járt.

A szakértő megállapította, hogy a hátsó biztonsági övek „alkalmatlanok volt a rendeltetésszerű használatra”, ezért a baleset okozójával szemben az ügyészség a vádiratban végrehajtásában felfüggesztett szabadságvesztés büntetés kiszabására és a járművezetéstől történő eltiltására tett indítványt.

Mert az igaz, hogy a felnőtt utas felelőssége, ha nem köti be magát hátul, azonban az autó tulajdonosának biztosítania kell a biztonsági övek működőképességét.

A tévhit ellenére, nincs olyan eset, amikor a hátsó ülésen ülve nem kell bekötni magunkat. Lakott területen kívül 1993 óta, lakott területen belül pedig 2001 óta kötelező a biztonsági öv használata a hátsó ülésen is.

A 2007-es KRESZ-módosítás előtt a járművezetőé volt a felelősség, de a jelenlegi szabályozás szerint azt terheli a bírság, aki nem kapcsolta be a biztonsági övet.

Szakértők szerint 55-60 százalékkal csökkenti a halálos kimenetelű balesetek számát, valamint a személyi sérülések súlyosságát a biztonsági övek használata. Ennek ellenére a hátsó ülések biztonsági öveit gyakran nem használják. A rendőrség tapasztalatai szerint a kisebb településeken élők gyakran nem kötik be a biztonsági övet, ha helyben közlekednek, mert ismerik az utcákat, és csak az iskolába vagy a nagymamához mennek, három utcával arrébb. 

A rendőrök nemritkán hallják a következő kifogásokat:

„Van a kocsimban légzsák, az úgyis megvéd” – A légzsák csak a becsatolt biztonsági övvel együtt fejti ki azt a védelmi hatását, amiért kifejlesztették és beépítették a gépkocsiba.

„Erős vagyok, ütközéskor a karjaimmal képes vagyok megtartani, megtámasztani magam” – Nem, nem képes. Akár már 30 km/óra ütközési sebesség mellett is olyan terhelés éri az emberi szervezetet, amely során a saját testtömege 20-30 szorosát kellene egy pillanat alatt megtartania. Ez olyan, mintha valaki a saját gépkocsiját akarná felemelni a karjaival.

„Ütközéskor jobb, ha nincs becsatolva a biztonsági öv, mert inkább kirepülök a gépkocsiból, mint az összetört járműbe beszoruljak.”

„Ütközés után kigyullad a gépkocsi, és a becsatolt biztonsági öv miatt bent ragadok az égő autóban.” 

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr4016116922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (6) ADAC (5) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (11) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (69) Audi A3 (5) Audi A3 Sportback (6) Audi e-tron (8) Audi Q3 (7) autó (23) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (9) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (6) autó biztosítás (5) baleset (29) benzines autó (6) benzinmotor (6) biztonság (8) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (8) Bogár (15) Bridgestone (6) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (695) családi autó (8) csalás (6) csúszós út (7) Cupra (5) CUPRA (5) Das WeltAuto (116) dízel (14) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos (6) elektromos Audi (6) elektromos autó (52) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (9) Euro NCAP (6) Ford (20) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (14) Goodyear (5) gumi (10) gumiabroncs (16) gumicsere (8) gumiteszt (6) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (9) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (151) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (8) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (10) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (252) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (249) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (6) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (6) kisszines (194) kombi (9) koronavírus (26) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (5) közúti halálos baleset (6) legjobb autó (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (9) Michelin (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (9) motorkerékpár (5) NAV (12) NCAP teszt (5) Németország (6) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (5) Octavia (9) Opel (16) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (20) Porsche (25) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (5) Renault (5) rendőrség (7) SEAT (38) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (72) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (19) Skoda Superb (10) sportautó (6) SUV (39) suv autó (7) Suzuki (11) személyautó (12) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (7) szerviz (5) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (10) teszt (6) törésteszt (13) Toyota (9) Transporter (9) TSI (10) tudta (9) újautó (25) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (135) Volkswagen-csoport (35) Volkswagen Golf (18) Volkswagen ID.3 (5) Volkswagen Passat (6) Volkswagen Polo (6) Volkswagen Tiguan (5) VW (5) What car? (7) WLTP (5) Wolfsburg (5) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása