Škoda Enyaq iV - Elektromos hátsó- vagy összkerékhajtás
A weben volt a Škoda Enyaq iV, vagyis a márka – a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő – első sorozatgyártású elektromos modelljének világpremierje. És hosszú idő óta ez az első Škoda, amely nem elsőkerék hajtású.
Igen, az Enyaq hátsó- vagy összkerékhajtással készül, és a gyár mindehhez háromféle (55 kWh, 62 kWh, 82 kWh) elektromos kapacitású akkumulátorcsomagot és öt különböző motorteljesítményt kínál. Valamint négyféle hatótávot.
A WLTP szabvány szerint az Enyaq 80iV képes legmesszebb menni, hiszen egy töltéssel 510 kilométert is megtehet.
50 iV 60 iV 80 iV 80x iV RS iV
Hajtás 4×2 4×2 4×2 4×4 4×4
Maximális 109 kW 132 kW 150 kW 195 kW 225 kW
teljesítmény 147 LE 178 LE 203 LE 264 LE 304 LE
Nyomaték 220 Nm 310 Nm 310 Nm 425 Nm 460 Nm
Max. seb. 160 km/h 160 km/h 160 km/h 160 km/h 180 km/h
Gyorsulás 11,4 mp 8,7 mp 8,5 mp 6,9 mp 6,2 mp
Hatótáv/km 340 390 510 460 460
Nem kis autó az Enyaq a maga 465 centiméteres hosszával, amihez 188 centis szélesség és 161 centiméteres magasság, valamint 2,765 méteres tengelytáv járul. Ekkora testhez nemcsak az 585 literes csomagtartó, hanem a 18-21 hüvelykes kerekek is kiválóan illenek. Az egyik kivitelt 235/50 R20 méretű, Rácalmáson – kifejezetten elektromos autók számára – készülő Hankook Ventus S1 evo3 EV abronccsal látták el.
De az sem mellékes, hogy a nagy test közegellenállási együtthatója mindössze 0,27.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.