Egy feltöltéssel Zwickauból Schaffhausenbe – megvan az első ID.3 rekord

2020. 09. 25.

id3_rekord_m.jpg

Mielőtt a Volkswagen ID.3 első rekordját ismertetnénk, mondjunk néhány szót a címben szereplő városokról, mert mindkettőnek nagy jelentősége van.

Schaffhausen fogalom, a svájci óragyártás és a finommechanikai csúcsteljesítmény szimbóluma.

Zwickau pedig az NDK, vagyis az egykori Kelet-Németország egyik autóipari fellegvára volt, és ott készültek évtizedeken keresztül a világhírű Trabantok. A kék füstfelhőt maga után húzó 600 kilós kocsi ütközésbiztonsági szempontból alig volt jobb, mint egy bicikli, viszont kétütemű, 26 lovas motorja még 70 kilométeres átlagnál is beszippantott 8 liter keveréket.

Felül műanyagból volt a Trabant, ott nem rozsdásodott, az alja viszont valami rozsdavonzó anyagból készült. Ott, az egykori Trabant-gyárban készülnek a 21. század számára tervezett ID.3 elektromos autók, amelyek közül egyet a svájci Schaffhausenbe vitt el egy „hypermiler”, vagyis olyan mániákus, aki a szériakocsikkal igyekszik minél kisebb fogyasztással minél többet ­kilométert, vagy angol mérföldet megtenni.

Az 531 kilométeres utazás

Az ID.3 hatótávja a hivatalos, WLTP-szabvány szerint legfeljebb 420 kilométer, ám a svájci születésű Felix Egolf ezt a negyedével megnyújtotta, pedig az általa vezetett jármű egy, a többitől semmiben sem különböző, sorozatgyártású ID.3 1st Pro Performance volt, 58 kWh akkumulátorral és 204 lóerős teljesítménnyel.

Felix Egolf kiemelte a kocsi alacsony ellenállási együtthatóját és a nagy hatékonyságú hajtásláncát, amelyek hozzásegítették, hogy egy feltöltéssel megtegye az 531 kilométeres utat. Mindezekre annál inkább nagy szükség volt, mert a rekordkísérletet megörökítő operatőr, a műszaki felszerelések és a sofőr együttes súlya elérte a 250 kilogrammot. Másrészt a navigációs berendezés, a nappali menetjelző lámpák, a rádió és a szellőzés folyamatosan terhelte az akkumulátort. Ennek ellenére az energiafogyasztás csupán 10,9 kWh/100 kilométer volt, noha az ID.3 fogyasztása a gyári adatok szerint 15,4-14,5 kWh 100 kilométerenként.

Felix Egolf azonban ravaszul gyakran levette a lábát a gázról, hagyta kigurulni az autót, különösen akkor, amikor az autópályákon a kamionok szélárnyékában „húzatta” magát. A gyár közleménye arra nem tér ki, milyen és mekkora nyomású gumiabroncs feszült a kerekeken, arra azonban igen, hogy a kilenc órás út során óránként 56 kilométer volt az átlagsebesség.

A szászországi Zwickau elektromos autógyár kialakítása 1,2 milliárd euróba kerül, a még folyamatban lévő munkálatok pedig idén befejeződnek, így akár 300 ezer elektromos autó is elhagyhatja a szerelőszalagokat jövőre.

Forrás: www.volkswagen-newsroom.com

 

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2816214164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (9) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (62) Audi A3 (5) Audi e-tron (7) Audi Q3 (7) autó (23) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (7) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (27) benzines autó (5) benzinmotor (6) biztonság (7) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (7) Bogár (15) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (668) családi autó (7) csalás (6) csúszós út (6) Cupra (5) CUPRA (5) Das WeltAuto (110) dízel (13) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos (5) elektromos Audi (6) elektromos autó (47) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (6) Ford (18) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (14) gumi (8) gumiabroncs (16) gumicsere (7) gumiteszt (5) gyorshajtás (9) halálos baleset (9) halálos közlekedési baleset (9) hasznalt (6) használtautó (146) Használtautó (13) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (8) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (12) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (8) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (243) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (235) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (6) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (11) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (190) kombi (8) koronavírus (25) közlekedés (6) közlekedési baleset (8) Központi Statisztikai Hivatal (5) közúti baleset (5) közúti halálos baleset (5) legjobb autó (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (6) márkakereskedés (10) márkaszerviz (15) megbízható használt autó (5) Mercedes (8) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (9) NAV (12) Németország (6) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) Octavia (8) Opel (14) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (17) Porsche (23) Porsche Hungaria (10) Renault (5) rendőrség (7) SEAT (33) SEAT Arona (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (69) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (7) Skoda Octavia (16) Skoda Superb (9) sportautó (5) SUV (34) suv autó (7) Suzuki (10) személyautó (10) személygépjármű (9) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (8) teszt (6) törésteszt (12) Toyota (8) Transporter (9) TSI (10) tudta (9) újautó (23) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (125) Volkswagen-csoport (29) Volkswagen Golf (13) VW (5) What car? (6) WLTP (5) Wolfsburg (5) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő