Bemutatkozott a VW ID.4, az e-SUV
Gyakorlatilag a világ összes portálján megjelent a Volkswagen elektromos újdonságának ismertetése, tehát ami a marketinget illeti, Wolfsburg elégedett lehet.
A brit Autocar már meg is előlegezte, hogy az ID.3-nál népszerűbb lesz az ID.4, az amerikai Autoblog pedig így válaszolta meg a kérdést, hogy miért nem vásárolnak az amerikaiak több elektromos autót: „Óriási piaci rés tátong a Chevrolet Bolt osztálya, valamint a Tesla Model S és X, az Audi E-Tron és a Jaguar I-Pace között. És ezt a rést tölti be a Volkswagen ID.4”
Igen, mert a 4,58 méter hosszú, 1,85 széles és 1,61 magas kocsi a maga 2,77 méteres tengelytávjával és 543 litertől 1575-ig bővíthető kapacitású csomagtartójával Európában és Észak-Amerikában egyaránt használható méretű, és nyilvánvaló, hogy a Volkswagen egy elektromos SUV világautót tervezett. Igaz, eleinte Zwickauban készül, de ha bejönnek a számítások, és Észak Amerika megszereti az ID Négyest, ott és Kínában is elkezdődhet a csinos, alapból hátsókerék-hajtású modell sorozatgyártása.
Kezdetben ez a 204 lóerős (150 kW), hátsókerék-hajtású kivitel készül Zwickauban, ami a gyári adatok szerint 8,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 160 km/h. A hátsó tengelynél elhelyezett elektromos motort az utastérbe szerelt, így alacsony súlypontot biztosító 77 kWh nettó, 82 kWh névleges kapacitású akkumulátor táplálja, amellyel akár 520 kilométeres WLTP hatótávolságot is elérhet az autó. Ez a régi, EPA rendszer szerint 402 kilométernek felel meg. Ezért is harsogja az amerikai Car and Driver főcíme, hogy 250 mérföldes hatótávval mutatták be az ID Négyest.
Az ID.4-gyel a Volkswagen első ízben kínál teljesen elektromos meghajtású SUV-modellt, amely a hátsókerék-hajtásnak, a nagy átmérőjű, akár 21 hüvelykes kerekeknek, valamint a 21 centiméteres hasmagasságának köszönhetően szelíd terepen jól elboldogul.
Az ID.4 felszereltségi listája tartalmaz elektromos nyitású csomagtartóajtót, tetőkorlátot és vonóhorgot is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.