Skoda Octavia az év autója az Auto Expressnél
Az Auto Express szerint a Škoda Octavia az év (új) autója. A cseh márka többször szerepel a kategóriagyőztesek listáján, egy-egy SEAT, Volkswagen és Porsche mellett.
A brit magazin kihirdette az általa kiválasztott legjobb autók listáját, méghozzá az új modellekét, miután a What Car? a közelmúltban az év használt modelljeit mutatta be.
Ahogy a lap írja, a cseh márka védjegye a verhetetlen ár/érték arány, és minden modellje rengeteg praktikumot kínál megfizethető áron. Az is nyilvánvaló, hogy a Škoda szemmel tartja a jövőt, és az Octaviába zsúfolt rengeteg előremutató technika az elkövetkező évek során tovább erősíti a modell sikerét. Ez azért van, mert több félig autonóm járművezető-támogató rendszer létezik, olyan technológiával, amely lehetővé teszi az Octavia és platformjának továbbfejlesztését, hogy a jövőben – a jogszabályok változásával – még több ilyen támogató funkciót kínálhasson.
De a kompakt családi autók kategóriájában is győztes Octavia nem a jövőben készülő modellek miatt nyert – összegzi az Auto Express, amely lelkesen indokolja a döntést:
„Az Octavia mindazon tulajdonságok miatt aratott győzelmet, amelyekre a vásárlók vágynak. A kocsi ötvözi a teret és a praktikumot a megfizethetőséggel és a hatékonysággal, a felszereltséget a kifinomultsággal, a kényelmet a szilárd menetdinamikával, prémium érzést a robusztus gyártási minőséggel. Ez egy zseniális, sokoldalú modell; ez az Év Autónk 2020-ra.”
A városi kisautók kategóriáját az ötajtós Volkswagen up! nyerte, mégpedig hangsúlyozottan az 59 lóerős, háromhengeres egyliteres motorral, hiszen a nagyvárosi forgalomban nincs is szükség turbóval erősített teljesítményre. Aki azonban tüzesebb vezetési élményre vágyik, annak ott a 113 lovas up! GTI. A harmadik helyre a SEAT Mii elektromos autó került.
A családi autók közül a Škoda Superbet választotta a lap, és jóllehet, a kísérő fotón az iV plug-in hibridet látjuk, a zsüri kifejezetten a 150 lóerős 1.5 TSI motorral szerelt változatra adta a voksát. Viszont a megfizethető hibridek kategóriában a harmadik helyen végzett a Škoda Superb iV.
Az év kombija a brit piacon Estate jelzővel futó Octavia lett, ugyancsak a 1,5 literes TSI motorral, és egyebek mellett kiemelték a kiválóan működő Autonóm Vészfékező Rendszert (AEB, Autonomus Emergency Braking System), amely a személygépkocsik esetében mintegy 37 százalékkal képes csökkenteni az úgynevezett ráfutásos, más néven az utoléréses közlekedési balesetek számát.
A nagy SUV kategóriát a SEAT Tarraco vezeti, amelyben még akkor is van 230 liternyi csomagbefogadó hely, ha mind a hét ülés használatban van. Lehet, hogy sok tulajdonos csak alkalmanként használja ezeket a hátsó üléseket, de jó tudni, hogy ha szükséges, egy nagyobb család is elfér a kocsiban. Ráadásul a középső üléssor is elegendő lábtérrel rendelkezik, sőt előre vagy hátra mozgatható a lábtér és a csomagtartó-méret optimalizálása érdekében. Így összesen 700 literre növelhető a csomagtartó, ha kerékpárokhoz vagy bármi máshoz szükséges, amelyet a gyerekek magukkal akarnak vinni.
Az izomautók közül a Porsche 911 után az Audi RS 6 Avantot díjazta az Auto Express.
A menedzserautók osztályának második helyére került az Audi A6 a Mercedes E-Class mögé. Az év kabriója ugyan a MINI Cooper Convertible lett, de rögtön ott a nyomában az Audi A5 Cabriolet, a kupék között pedig a harmadik helyre került a Porsche 718 Cayman.
A prémium SUV-ok közül a legkisebbeknél második lett az Audi Q3, a középkategóriában és a nagy prémium SUV-ok között a harmadik helyen láthatjuk a Porsche Macant és a Cayenne-t.
Forrás: autoexpress.co.uk
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.