Németország kedvenc modelljei nem szedánok
A német szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) adatai szerint a mellékelt listán szereplő modellekből helyeztek forgalomba a legtöbbet az első félév során, és várhatóan ezek uralják a használtautó importot néhány év múlva.
A figyelmes szemlélő számára több okból is érdekes lehet az ábra, de a magyar autósok számára mindenekelőtt azért van jelentősége a sorrendnek, mert amiből ma sok talál gazdára Németországban, annak nyomottabb lesz az értéke használtan, és néhány év múlva sok ilyen érkezik be hozzánk használtimportként.
Másrészt a tíz legkelendőbb modell között a negyedik helyen látjuk a FIAT Ducatót, amely egyedüliként a tavalyi első félévhez képest növelte eladásait.
A német piac sajátosságait mutatja ugyanakkor, hogy a legkapósabb modellek közül hat viseli a Volkswagen jelvényt, és ugyancsak figyelemre méltó, hogy a Top10 listán szereplő modellek egyike sem négyajtós szedán. Ráadásul az első, a harmadik és az ötödik helyen kombi van, ami kezdi megkérdőjelezni a SUV-dominanciát a jövő autópiacán.
A darabszámokat jelző fehér számjegyek alatti vörös betűs százalékok ugyan az adott modell forgalmának visszaesését jelzik a 2019-es év első feléhez képest, ám arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy az idei első félévben a német újautó eladások 34,5 százalékkal zuhantak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.