Itt a világ leghosszabb féktávú abroncsa
Nemrégiben mutattuk be az Auto Bild átfogó téligumi tesztjét, amely során a lap szakértői a 245/45 R18 méretű abroncsokat vizsgálták. Ez azonban azért még mindig meglehetősen ritka méret, mégis ötvenféle abronccsal kezdték a tesztet, és a végső próbára már csak húsz abroncsot bocsátottak.
Ezúttal azonban máshonnan kezdtek a munkának. Amint a mellékelt táblázatunk mutatja, csupán tíz abroncs tesztelését végezték el, és azok között is találunk úgynevezett no-name gyártmányokat. A szakemberek ugyanis kíváncsiak voltak, vajon a szigorú tesztkörülmények között ezek miként állják meg a helyüket. Röviden: nemigen. Olyannyira nem, hogy ezek a „nem ajánlott” minősítést kapták. Egyebek közt azért, mert az azonos feltételek közt végzett próbák során nemcsak a vizes, hanem a száraz aszfalton is körülbelül a világ leghosszabb féktávolságát produkálták. A Duraturn például vizes aszfalton 100 kilométeres sebességről fékezve 58,5 méter után állt meg, míg az első helyen végzett Goodyear 15,1 méterrel hamarabb fogta meg a tesztautót. Ez a 15 méter nagyjából 3 személykocsi hossza, úgyhogy mondani sem kell, mennyit jelent ez, ha zuhog, és az autópályán hirtelen egy súlyos torlódásba futunk.
A lista elején viszont a Goodyear, a Bridgestone, a Michelin és a Vredestein kiváló lett, sőt az utóbbi kettő holtversenyben van a dobogó a harmadik helyén.
Érdekes ugyanakkor az említett korábbi Auto Bild téliteszt során a Goodyear UltraGrip Performance + csupán a Bridgestone Blizzak LM005 után következett, mégpedig a harmadik helyen, úgyhogy a lap meg is jegyzi, hogy ezúttal leginkább a Goodyear győzte meg a szakértőket. De hát jelentősen különbözött az előző és a mostani teszt során próbált abroncsok mérete, és persze az autó is, amelyre felszerelték.
Az alábbi táblázat jobb oldalán a számok azt jelzik, milyen havon, illetve vizes és száraz aszfalton. Hogy ez alapján miért csak ötödik lett a Dunlop Winter Sport 5, a szakértők megjegyzik, hogy az abroncs hátránya a kissé hosszú száraz fékút.
1. |
Goodyear |
1/2 + / 2 |
|
|||
2. |
Bridgestone |
2 + / 2 + / 2 |
|
|||
3. |
Michelin |
2/2 + / 2 |
|
|||
3. |
Vredestein |
2/2 + / 2 |
|
|||
5. |
Dunlop |
1/2 + / 2 |
|
|||
6. |
Toyo |
2 + / 2 / 2- |
|
|||
6. |
Uniroyal |
1- / 2- / 2- |
|
|||
8. |
Maxxis |
2- / 2 / 2- |
|
|||
9. |
Syron |
1- / 3 + / 3 |
|
|
||
10. |
Duraturn |
1- / 4- / 3 + |
|
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.