Mit viseljen télen a Golf GTI?
Tovább gyorsul az új, nyolcadik generációs Golf: a GTI2, GTE3 és a GTD4 után a sportos Golf modellek újabb különlegességét mutatja be a Volkswagen. Az új Golf GTI Clubsport megjelenésével a márka a nagyteljesítményű GTI-modellek hagyományait folytatja, amely nemcsak kiemelkedő motorteljesítményt, hanem a menetdinamikai képességek új szintjét is biztosítja.
A Clubsport a Golf GTI nyolcadik generációjának új csúcsmodellje. A kétliteres turbómotor 296 lóerős teljesítményéhez 400 newtonméter maximális forgatónyomaték járul, ám ezeknél a számoknál érdekesebb az a technika, amely mindezt az úton tartja. Már az új Golf GTI modellekben is a Menetdinamika-menedzsment (Vehicle Dynamics Manager) kapcsolja hálózatba az Elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) szabályzását és az extrafelszerelésként rendelhető Elektronikus futómű-szabályzás (DCC) oldalirányú dinamikus komponenseit, önmagában is jól érzékelhető előnyökkel szolgálva a menetteljesítmények terén. Az új Golf GTI Clubsport első ízben – az alapkiviteléhez tartozó – elektromechanikus első differenciál zárat is integrálja a Menetdinamika-menedzsment hálózatába.
Mindehhez persze megfelelő gumiabroncs is kell, főleg télen. És íme, az Auto Bild el is készítette a sportos, 225/40 R 18 méretű téli abroncsok tesztjét, mégpedig Golf GTI-vel. Magyar szempontból említésre méltó, hogy a Hankook rácalmási gyárában készülnek második helyre került Winter i*cept evo 3 (azaz W330-as mintázatú) abroncsok. Az alábbi táblázat jobb oldalán a számok azt jelzik, milyen tulajdonságokat mutattak az abroncsok havon valamint vizes és száraz aszfalton.
225/40 R 18 téli abroncsok
1. |
|
Bridgestone |
1- / 1- / 2 |
|
|
2. |
|
Hankook Winter i * cept evo3 (W330) 92 V |
2 + / 1- / 2 |
|
|
2. |
|
Michelin Pilot Alpin 5 92 V |
1- / 2/2 + |
|
|
4. |
|
Goodyear UltraGrip Performance + 92 V |
2 + / 2 + / 2 |
|
|
4. |
|
Vredestein Wintrac Pro 92 W |
2 / 1- / 2 |
|
|
6. |
|
Falken |
1- / 2 + / 2- |
|
|
7. |
|
Continental |
2 + / 2/2 |
|
|
8. |
|
BF Goodrich |
1- / 2- / 2- |
|
|
9. |
|
Maxxis |
2 / 2- / 2 |
|
|
10. |
|
Pirelli |
2- / 2- / 2- |
|
|
11. |
|
Toyo |
2/3 + / 2 |
|
|
12. |
|
Kumho |
3/2 + / 2- |
|
|
Forrás: Auto Bild
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.