Hátul is van ködlámpa!

2020. 11. 16.

kod5_m.jpg

 

A legtöbb autóvezető csak legyint: hát persze, hogy van, miért is kell ilyen alapvető dolgokról írni? Azonban a helyszínelő rendőrök a megmondhatói, hogy így ősszel hány olyan ráfutásos baleset fordul elő, amikor a köd és a kerekek által a levegőbe dobott sűrű vízpermet gyakorlatilag elfedte az autót, amelynek vezetője nem kapcsolta be a hátsó ködlámpát.

Ködben, esőben nagyon könnyű elérni azt a sebességkategóriát, amelyet relatív gyorshajtásnak neveznek, és ha az autópályán előttünk haladó nem használja a hátsó ködlámpát, könnyen bajba kerülhetünk, hiszen ilyen körülmények között még az aszfalt is csúszik. Vagyis a kicsi látótávolság és a hosszú fékút balesetet eredményezhet.

kod1_m.jpg

De nézzük csak, miért is van szükség az alacsonyra helyezett elülső ködlámpára? Azért, hogy bevilágítson a köd alá, így fényük messzebbre jut a ködös időben, mint a tompított világításé. Ilyenkor azért nem jó a távolsági fényszóró, mert a fényét a köd visszaveri, így csak egy fehéren vakító gomolygást látni, de azt nem, hogy mi van mögötte.

Nagyon sűrű ködben még az előfordulhat, hogy a tompított fény helyett tanácsos helyzetjelzőre kapcsolni és ahhoz társítani a ködlápákat, mert a lekapcsolt tompított reflektor fényét nem veri vissza a köd, nem vakít. Azért vannak úgy bekötve a lámpák, hogy ebben a leosztásban is működhessenek. Más esetben azonban a ködlámpa nem váltja ki a tompított világítást, hiszen vakíthatja a szembejövőt.

Az első- és a hátsó ködlámpa alkalmazása nemcsak a látási viszonyoktól, hanem a forgalomtól is függ. Amikor az autópályán összetorlódnak az autók, akkor természetesen lekapcsolható a ködzárófény, és akkor is, ha elvonult a köd. Erről is gyakran megfeledkeznek autóstársaink, pedig a hátsó ködlámpa tiszta időben zavarja, sőt vakítja a mögötte haladót, tehát az a legkevesebb, hogy ilyenkor azonnal kikapcsoljuk.

kod2_m_1.jpg

Ezt tanácsolja az ADAC

A német autóklub mindenkinek a figyelmébe ajánlja az 50/50/50-es szabályt. Vagyis:

  1. csak akkor kapcsoljuk be a hátsó ködlámpát, ha a látótávolság kevesebb 50 méternél.
  2. Ha a látótávolság nem haladja meg az 50 métert, csökkentsük a sebességet 50 kilométer/órára.
  3. A hátsó ködlámpák sűrű ködben, zuhogó esőben a nagyvárosi forgalomban is hasznosak, ilyen esetben tehát használjuk bátran.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5516285292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (8) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (85) Audi A1 (5) Audi A3 (8) Audi A3 Sportback (9) Audi A4 (8) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (32) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) bírság (5) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (15) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (10) cikk (18) cikkek (772) Continental (6) családi autó (11) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (125) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (5) elektromos (8) elektromos Audi (6) elektromos autó (65) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) FIAT (5) Ford (28) Frank György (9) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (12) halálos közlekedési baleset (12) hasznalt (6) Használtautó (14) használtautó (158) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (139) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (5) hasznos (267) hibrid (9) hibridautó (5) hibrid autó (6) hirek (291) Honda (5) Hyundai (8) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (9) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (10) kisszines (215) kombi (11) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (37) közlekedés (6) közlekedési baleset (10) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (7) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (6) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (12) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (13) MGE (7) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (10) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (11) Opel (22) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (28) Porsche (31) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (14) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (47) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (6) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (91) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (6) Skoda Enyaq iV (6) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (28) Skoda Superb (15) sportautó (7) SUV (46) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) TSI (11) tudta (9) újautó (30) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (162) Volkswagen-csoport (49) Volkswagen Golf (27) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (11) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (9) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (8) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (13) WLTP (9) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása