Szuperkocsik ügyetlen vezetői
Akarja tudni, mi volt az oka, hogy egy McLaren 720 oldalról belement egy Audi R8-ba?
Vagy hogy a V-nyolcas Mercedes C63S AMG vezetője miként volt képes a szervizúton megpördülni és fának csapni kocsit?
Esetleg azt, hogyan rontott a nézők közé a Koenigsegg CCR?
És hogy a Toyota Supra miért ugrott fának négy másodperccel az indulás után?
Nézze meg ezt a múlt havi videóösszeállítást!
Matula bácsi azt mondta, hogy az okos ember más kárán tanul, úgyhogy legyünk okos emberek, és tanuljunk abból, hogyan, de főleg, miért törték össze a legdrágább szuperkocsikat – gyakran kis sebességnél, de bőgő motorral.
Azért, mert nem vették vissza (időben) a gázt, pedig ezek a kocsik olyan erősek, hogy bármilyen abroncsot képesek kipörgetni, akkor viszont csúszkálnak, mint hokikorong a jégen. Emellett azt a hibát is elkövették, hogy erősen rángatták jobbra-balra a kormányt, nem hagyták, hogy a futóműgeometria révén az autó visszataláljon az egyenesbe.
Ilyentájban, ősszel, még a nyári reflexeink dolgoznak, és nyáron sokat segít, hogy a gumi kullancsként tapadt az aszfaltra. Most azonban – hiába a téli gumi – a nyálkás úton úgy viselkedhet a legszelídebb családi autó is, mint egy Avenador.
A körülményeket nehezíti, hogy a lehullott vizes levelek csúsznak, mint a jég. Ezért ott, ahol a levelek fedik az úttestet, mindig kerülni kell a hirtelen fékezést. Ha egy kanyar kellős közepén találja magát ebben a helyzetben, ne végezzen hirtelen kormánymozdulatokat, és ha a gumiabroncsok elveszítik tapadásukat, addig ne próbálkozzon a kormányzás erőltetésével, amíg vissza nem szerzi az irányítást a gépkocsi felett!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.