Európa kedvence a Volkswagen
A decemberi uniós autópiac adatainak összesítése csak január második felére várható, de a JATO piackutató cég 2020 novemberére vonatkozó adatai szerint a 27 tagország piacvezető modellje a Volkswagen Golf, a legtöbbet eladó márka a Volkswagen, a vezető autóipari csoport a Volkswagen Group.
A táblázat nemcsak a darabszámokat mutatja, hanem azt is, hogy hány százalékkal csökkent a forgalom 2019 novemberéhez képest. A 11 havi összesítés szerint 2019. november végéig 1,21 millió új személyautót helyeztek forgalomba a 27 országban, tavaly viszont 13 százalékkal kevesebbet, már csak 1,05 milliót. Mindamellett folyamatos a modellkínálat átalakulása is, hiszen például csupán karácsonyig gyártották a sikeres e-Golfot, amelyből 2020-ban 185 került magyar vevőkhöz.
Ami a hazai e-autó piacot illeti, tavaly hatalmas volt az érdeklődés a Volkswagen e-Up! iránt. A szeptemberben újraindított villanyautó vásárlását támogató állami programban a Magyarország számára rendelkezésre álló 150 darab Volkswagen e-Up!-ot négy nap alatt lefoglalták, így összesen 274 e-Up! talált gazdára. Bár az induló ár magasabb volt, mint az egy évvel korábbi program kihirdetésekor, a 8,2 millió forintos összeg a 2,5 millió forintos állami támogatással 5,7 millió forintra csökkent. Ezzel a vételárral, valamint a 265 kilométeres, WLTP-szerinti hatótávjával a kisautó kiemelkedett a mezőnyből, nem csoda, hogy elkapkodták. Az akkumulátor megduplázott kapacitása ugyanis már nem csak a városban teszi megfelelő autóvá az e-Up! modellt.
Európa egyik kedvence az ID.3
Ahogy az várható volt, hatalmas lendülettel érkezett meg a magyar autópiacra a Volkswagen ID.3, amely immár nemcsak Európa, hanem Magyarország egyik kedvenc villanyautója is a maga 185 darabos értékesítési darabszámával. Az Euro NCAP töréstesztjén ötcsillagosra vizsgázott elektromos autó jelenleg nettó 58 kilowattóra kapacitású akkumulátorral és 420 kilométeres WLTP szerint mért hatótávval kapható. A 204 lóerős villanymotorral szerelt kompakt autó álló helyzetből 100 kilométer/órára 7,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 160 km/h, WLTP-szabvány szerinti átlagfogyasztása 15,5 kWh/100 kilométer.
A VW első teljesen elektromos szabadidő-autója, a Zwickauban készülő ID.4 az előrejelzések szerint márciusban érkezhet a magyarországi márkakereskedésekbe.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.