75 éves a Bogár
1953
December 27-én volt 75 éve, hogy elkezdődött az autózás egy meghatározó korszaka: a Volkswagen Type 1, vagyis az ősi Bogár sorozatgyártásának beindításával.
Type 1
Akármilyen furcsa, a briteknek köszönhetjük, hogy Kaliforniában máig menő néha előhozni a több évtizedes Volkswagent a garázsból, és ráérősen gurulva hallgatni a léghűtéses boxermotor hangját.
1956
Az egész úgy kezdődött, hogy 1945. április 11-én elfoglalták az amerikai csapatok a mai Wolfsburg területén lévő üzemet, amelyben a háború miatt jórészt hadianyagot gyártottak, így a Ferdinand Porsche által megálmodott, „KdF-Wagen” néven ismert népautóból mindössze 630 darab készült el. A hatezer fős gyár brit irányítás alá került, és augusztusban a brit megszálló erők 20 ezer darabot rendeltek a tulajdonképpen csak prototípusként létező autóból.
1968 Custom Buggy
Az autók többségében a szövetséges hatalmak számára készültek, valamint a vidéki területek egészségügyi ellátásának biztosítását szolgálták. Az 1946–1947-ben havonta ezer autó készült, és nem lehetett növelni a darabszámot az anyag- és munkaerőhiány miatt. Viszont igen érdekes, hogy már 1947-ben elkezdték exportálni a Volkswagen szedánt, ugyanakkor az első években létrehoztak egy értékesítési és karbantartási hálózatot, ami 1948-ra lefedte Németország mindhárom nyugati zónáját. A termelés csak az 1948-as valutareform után kezdett emelkedni, a magánszemélyek egyre növekvő vásárlókedvének köszönhetően.
1969 Custom pickup
Így amikor a Volkswagenwerk GmbH 1949 októberében ismét német kézbe került, vezető pozícióból vághatott neki a német gazdasági csodaként emlegetett útnak.
1970 Custom roadster
Az évtizedek során a kis, 1200 köbcentiméteres léghűtéses boxermotort folyamatosan fejlesztették: még 1600 köbcentis változata is volt. Az itt látható 1979-es kék kabrió 1,6 literes motorja még befecskendezőt is kapott.
1979 1.6 Cabriolet
Az Egyesült Államokban – mániákusok által vezetett custom műhelyekben – mindent kihoztak belőle, amit lehetett. Így a Bogárból nemcsak off-road, custom és roadster, hanem még roadster truck is készült, mert az egykori igénytelen öszvér igen jó alapnak bizonyult az átépítésre.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.