Nehezebb lesz honosítani használtimport ócska autóit
Sokszor látunk az utakon friss rendszámmal ellátott régi, vagyis láthatóan használtan importált autókat, amelyek füstölnek, mint a gőzmozdony. Ilyenkor csodálkozunk, hogyan kaphattak magyar rendszámot, de úgy néz ki, már nem sokáig kell csodálkoznunk.
Eddig a használtimportőrök arra játszottak, hogy a behozott romok (gépkocsik) műszaki vizsgája még legalább egy hónapig érvényes legyen, és akkor 8 ezer forintért honosították, így jogfolytonos lett Magyarországon is. Na, így kerültek a koromgyárak olyan nagy tételben a magyar utakra, ám az ITM (Innovációs és Technológiai Minisztérium) most megnehezítette a játékszabályokat.
A honosítással kapcsolatban például többek között ez olvasható a december 31-én kiadott Magyar Közlöny 11 721. oldalán, az 50. paragrafusban:
„Amennyiben a jármű által futott kilométerek száma meghaladja a 160 000 km-t, a gyártási évétől számított életkora meghaladja a 6 évet vagy szemmel láthatóan füstöl, a közúti járművek környezetvédelmi felülvizsgálatának szabályairól szóló rendeletben meghatározott emissziómérés alapján ellenőrizni kell, hogy a jármű megfelel-e a gyári előírásoknak.”
Még akkor is, ha nem járt le a kocsi műszakija.
Ezzel csak az a baj, hogy eddig sem nagyon jöttek olyan autók, amelyek órája többet mutatott 160 ezer kilométernél, hiszen a visszapörgetést már külföldön elvégzik a helyi kereskedők.
Az új előírás szerint a járműhonosítási eljárás alkalmazásának további feltétele, hogy az 1999. december 31. után nyilvántartásba vett jármű tulajdonosa rendelkezik az autó COC-papírjával, vagy az európai előírásoknak való megfelelést igazoló, úgynevezett EK-szerinti típustábla található az autón. A COC-gyártók által az európai piacra szánt modellekhez adott dokumentum, a Certificate of Conformity rövidítése. Úgy tudni, hogy az 1999. december 31. előtt regisztrált járművek honosításához COC és típustábla sem szükséges.
Abban az esetben, ha olyan autót importál valaki, amelynek már lejárt a műszakija, akkor már csak szigorú és alapos műszaki vizsgát jelentő egyedi forgalomba helyezési eljárást követően kaphat magyar rendszámot, és ennek a költsége is többszöröse a honosítási eljárásnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.