Az év autói, amelyek a használt piac sztárjai lettek
A What car? magazin 1978 óta osztja ki az év autója díjakat. A közelmúltban az idei kategóriagyőzteseket mutattuk be, míg az abszolút első a Dacia Sandero 1.0 TCe 90 lett.
Most azonban pörgessük vissza az idő kerekét, és nézzük meg, hogy az elmúlt 43 évben, hányszor nyerte el Nagy-Britanniában a Car of the Year címet a Volkswagen-csoport egy-egy modellje, amely aztán a használt autó piac sztárjává vált.
Öveket bekötni, indul az időutazás!
1981: Volkswagen Golf GTI
1985: Volkswagen Golf GL
1992: Volkswagen Golf 1.8 GL
1995: Volkswagen Polo 1.3 CL
2000: Škoda Fabia 1.4 16V Comfort
2003: SEAT Ibiza 1.2 12v 5dr
2004: Volkswagen Golf 1.6 FSI S 5dr
2011: Audi A1 1.4 TFSI Sport
2012: Volkswagen Up! 1.0 75 High Up 5dr
2013: Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122 SE
2015: Škoda Fabia 1.2 TSI 90 SE
2016: Audi A4 3.0 TDI 218 Sport
Az 1981-es Golf GTI-vel kapcsolatban a brit magazin úgy emlékszik a negyven évvel ezelőttiekre, hogy a modern, elsőkerék-hajtású ferde hátú Volkswagen Golf precedenst teremtett a minőségre, amely még ma is fennáll. Ez a tüzes GTI verzió elnyerte a szakújságírók tetszését, hiszen annak idején azt írták róla, hogy a „sportos képességek és a családi autó praktikumának egyedülálló keverékét kínálja, nagyon intenzív vonzerővel”.
A What car? 2011-ben azt írta az Audi A1 1.4 TFSI Sportról, hogy a kívánatosságot az agilitással ötvözi, és olyan külső párosul a kifogástalan belsőépítészeti minőséggel, hogy mindenki megfordul utána. És ott van az erőteljes 1,4 literes benzinmotor, amelytől mindenki vigyorog, ha beletapos a gázba.
A 2012-es, ötajtós Up! minőségének, kifinomultságának, belterének keveréke új mércét állított fel a városi autók osztályában. Az akkori bírálóbizottság úgy foglalta össze, hogy „az Up! a megfelelő autó a megfelelő időben”.
Sok szempontból az A3 Sportback az evolúció terméke, amely a korábbi modelleken alapul. Az Apró részletek finomítása révén azonban olyan modell jött létre, amely az eggyel nagyobb osztályban versengőket is megszorongatta. Nem is csoda, hogy az Év Autójává választották 2013-ban, nem sokkal később pedig elnyerte az Év Használt Autója címet is.
Az első generációs Fabia az ezredfordulón megkapta a britektől az Év Autója kitüntetést, és ezt 15 évvel később a harmadik generáció megismételte. Végül is érthető, hiszen a Škoda Fabia továbbra is az egyik legkiforrottabb modellnek bizonyul, amely kiemelkedő belső teret, kifinomult, mégis ütős motorokat kínál kiváló áron.
Az Audi A4 3.0 TDI a magazin szakértői szerint 2016-ban új mércét állított fel a cégvezetői limuzinok piacán. Azt írták róla, hogy „utastere mind minőségében, mind anyagában jobb, mint bármelyik másik vetélytársé.”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.