Minden útra való Porsche
A Porsche 911 különféle korú változataiból 21. századi szupersport kocsikat faragó kaliforniai Singer januárban jelentette be az úgynevezett All-Terrain Competition Study (ACS) modelljének létrejöttét, amelyet az 1989-1994 között gyártott 911-es (964) alapjaira építettek. A kocsi nem hordja magasan az orrát, de úgy építették, hogy ne a felfüggesztésen múljon a célba érés, ezért 305 milliméteres rugóúttal számolhat a vezetője.
A cég azt írja magáról, hogy a klasszikus léghűtéses Porsche 911 modellcsalád egyedeit az új évszázad műszaki színvonalával optimalizálja. Lássuk, hogyan!
Az állandó összkerekes Singer Porsche ACS twinturbóval pörgetett 3,6 literes, hathengeres, léghűtéses boxermotorja 450 lóerős. Ekkora teljesítményhez azért már elkel a megfelelő hűtés, ezért a motor két töltőlevegő hűtőjét (intercooler) nem levegővel hűtik, hanem külön vízhűtő rendszerrel, amelynek a két hőcserélőjét a kocsi orrában helyezték el. Tehát ez a léghűtéses 911 részben folyadékhűtéses.
Ami a külsejét illeti, a kocsi nagyon-nagyon hasonlít az 1984-es Párizs–Dakar Rallyra épített 911 variánsra, a 953-ra.
Ez ugyan csak 300 lóerős volt, de szintén összkerekes, és olyan jó, hogy a mellékelt videó 25. másodpercénél a legendás pilóta, Walter Röhrl is ebből a kocsiból száll ki, hogy bemutassa a Porsche öt legjobb rally modelljét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.